تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی دوو

علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو

علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو

علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو

شاید شما هم با این مشکلات در لباسشویی روبرو شده اید که ماشین لباسشویی پر از آب می شود یا اینکه شاید برایتان سوال شده باشد که علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با جواب این سوال ها نحوه برطرف کردن آن ها در ماشین لباسشویی دوو آشنا شوید.
قبل از آشنا شدن با دلایل آبگیری مداوم لباسشویی، بهتر است بدانید که شسته شدن لباس ها در ماشین لباسشویی مراحل مختلفی مانند چرخش، خشک شدن و … انجام می شود که یکی از این مراحل آبگیری لباسشویی می باشد. در صورتی که ماشین لباسشویی شما بعد از روشن شدن تنها عملیات آبگیری را انجام می دهد، باید بدانید که ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است و شما باید از چه سریعتر برای تعمیر لباسشویی دوو خود اقدام نمایید.

علت قطع نشدن آبگیری لباسشویی چیست؟

در صورتی که میخواهید با جواب این سوال آشنا شوید، قبل از آن باید با نحوه آبگیری در ماشین لباسشویی آشنا شوید.
هنگامی که دکمه استارت ماشین لباسشویی را فشار می دهید، برد الکترونیکی یه میکروسوئیچ فرمان بسته شدن درب را صادر می کند.
بعد از بسته شدن درب لباسشویی، میکروسوئیچ یه برد لباسشویی اطلاع می دهد تا شستشو در لباسشویی آغاز شود.
اولین مرحله در ماشین لباسشویی آبگیری می باشد.
برد الکترونیکی به شیر برقی فرمان می دهد تا آبگیری را شروع کند.

برای شروع شستشوی لباس ها چه میزان آب لازم است؟

تشخیص این موضوع مربوط به هیدورستات ماشین لباسشویی دوو می باشد.
هیدروستات در ماشین لباسشویی مانند یک سنسور عمل می کند.
بعد از اینکه هیدروستات میزان آبگیری لباسشویی را تشخیص داد، این قطعه به برد الکترونیکی این موضوع را اطلاع می دهد.
در آخر برد ماشین لباسشویی، فرمان قطع آبگیری را به شیر برقی کی دهد تا فرایند شستشو در لباسشویی ادامه پیدا کند.

4 علت پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی دوو

در این قسمت از مقاله علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو با ۴ علت پر شدن آب بیش از حد در ماشین لباسشویی دوو آشنا و در آخر به نحوه عیب یابی آن می پردازیم:
۱.بروز مشکل برای شیر برقی لباسشویی
۲. خرابی در هیدروستات لباسشویی
۳.ارتفاع شلنگ تخلیه آب کم می باشد
۴.برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی دچار مشکل شده است

علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو

خراب شدن شیر برقی یکی از علت های آبگیری زیاد ماشین لباسشویی است

همانگونه که میدانید ماشین لباسشویی دوو برای انجام دادن مراحل شستشو نیاز به آب دارد و شیر برقی قطعه ای است که وظیفه دارد که مخزن لباسشویی را با آب پر کند. در برخی از موارد دیده شده است که علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو تنها خرابی این قطعه می باشد. در شیر برقی لباسشویی قطعه ای به نام بوبین وجود دارد که تایمر تنظیم و کنترل تایمر، برد و هیدروستات را بر عهده دارد.
شما به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو مربوط به خراب بودن شیر برقی است یا خیر.  برای بررسی شیر برقی ماشین لباسشویی باید:
کابل برق ماشین لباسشویی را از پریز بکشید.
بعد از آن جریان آب زا پر ماشین لباسشویی بررسی نمایید.
در صورتی که جریان آب با خاموش شدن دستگاه ادامه پیدا نکند، این موضوع را نشان می دهد که شیر برقی سالم است و قطعه دیگری در لباسشویی در دستگاه دچار مشکل شده است.

خراب شدن هیدروستات علت یکسره آبگیری کردن ماشین لباسشویی دوو است

هیدروستات قطعه ای است در لباسشویی که وظیفه تنظیم آب را در مخزن لباسشویی بر عهده دارد. شیوه کار کردن هیدروستات به این گونه می باشد که هنگام ورود آب به ماشین لباسشویی با رسیدن سطح آب به میزان مشخص، هیدروستات فعال می شود پ باعث می شود که شیر برقی غیر فعال شود و از ورود بیشتر آب به ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که محل قرار گیری این قطعه در قسمت پشتی لباسشویی می باشد و به وسیله یک شلنگ به مخزن آب لباسشویی وصل شده است. برای این که از یکسره شدن لباسشویی مطمئن شوید‌ به موارد زیر دقت کنید:

·         شیلنگ متصل به هیدروستات را از نظر وجود نشتی چک کنید.

·         برای تشخیص این امر، میتوانید شیلنگ را از محل اتصالش به هیدروستات در آورید و سپس یک سر آن را در آب و در سر دیگر فوت کنید و وجود حباب در آب را چک نمایید.

·         درصورت وجود حباب، لازم است شیلنگ را تعویض کنید.

·         اگر حباب وجود نداشت، باید قسمتهای دیگر هیدروستات را بررسی نمایید.

·         امکان دارد مخزن هیدروستات کثیف باشد.

علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو

کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب علت قطع نشدن آبگیری لباسشویی

علت قطع نشدن آبگیری ماشین لباسشویی در موارد اندکی به دلیل کم شدن فاصله شیلنگ تخلیه آب از سطح زمین است. اگر علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی به دلیل موارد ذکر شده در بالا نباشد، بهتر است ارتفاع شیلنگ تخلیه را نیز بررسی کنید و در صورت کم بودن فاصله آن از میزان 50 تا 55 سانتی متر از زمین، کمی آن را فاصله دهید.

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه یکی از دلیل های متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی

برد الکتریکی قطعه های در لباسشویی است که وظیفه آن فرمان دادن به قطعات دیگر مانند شیر برقی است. بهتر است قبل از چک کردن برد، ابتدا تمام موارد گفته شده در بالا را چک کرده و سپس برد دستگاه را بررسی نمایید. برد الکتریکی ماشین لباسشویی از جمله قطعات گران در دستگاه است که خراب شدن و تعویض آن هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد.
در این مقاله با علت آبگیری مداوم لباسشویی دوو آشنا شدیم. در صورتی که ماشین لباسشویی دوو شما خراب شده است و نیاز به تعمیر لباسشویی دوو دارید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی تعمیرکاران ما مشکل لباسشویی خود را برطرف نمایید.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها