تعمیر لباسشویی حایر, دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

همانگونه که می دانید ماشین لباسشویی ها دچار مشکلات مختلفی می شوند. یکی از این مشکلات که امکان بروز آن برای شما وجود دارد، روشن نشدن ماشین لباسشویی می باشد. شاید شما عم با این مشکل در لباسشویی روثرو شده اید که، هنگامی که لباس ها را در لباسشویی قرار می دهید و می خواهید شروع شستشو لباس ها را با لباسشویی انجام دهید متوجه می شوید که لباسشویی روشن نمی شود. علت روشن نشدن لباسشویی حایر بسیار هستند اما ما در این مقاله بسیاری از آن ها را بررسی می کنیم.
توجه داشته باشید که در صورت روشن نشدن لباسشویی می توان گفت دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل در لباسشویی میشوند. از آنجا که امروزه تکونولوژی بکار رفته در لباسشویی ها بسیار بالا است، همین موضوع باعث شده است که تعمیر لباسشویی حایر به امری تخصصی تبدیل شود، پس باید توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل برای لباسشویی خود به یک نمایندگی مجاز مراجعه نمایید و تعمیر لباسشویی حایر را به یک فرد متخصص بسپارید. در برخی از موارد دیده شده است در صورت خرابی لباسشویی خودتان برای تعمیر اقدام می کنید که این موضوع در صورت نداشتن تخصصی کافی باعث بروز مشکلات بیشتر در ماشین لباسشویی و بیشتر شدن هزینه‌ های تعمیر لباسشویی حایر شما می شود.
همانگونه که گفته شد دلایل مختلفی وجود دارد که باعث عدم روشن شدن لباسشویی حایر می باشد، در ادامه این مقاله با هم به بررسی این موارد می‌پردازیم.

چه دلایلی باعث روشن نشدن لباسشویی حایر می شوند

در این قسمت قرار است به بررسی مواردی بپردازیم که دلایل روشن نشدن لباسشویی حایرمی شوند. در صورت بروز مشکل برای این قطعات و اجزای ماشین لباسشویی این امکان وجود دارد که لباسشویی شما روشن نشود و یا کار نکند. پر صورتی که لباسشویی شما روشن نمی شود می توانید موارد زیر را بررسی نمایید تا بتوانید با دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر آشنا شوید‌ و این مشکل را در در ماشین لباسشویی حایر برطرف نمایید. اما باید بدانید در بعضی از موارد‌ که مشکل پیش آمده برای لباسشویی حدی نباشد، خودتان می توانید آن را برطرف نمایید، در ادامه با نحوه عیب یابی و تعمیر لباسشویی حایر آشنا می شویم.

دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

برخی از مواردی که در صورت بروز مشکل برای آن ها شما با روشن نشدن لباسشویی حایر روبرو می شوید شامل موارد زیر می شود:

1.    برق دستگاه وصل نشده است.

2.    سوئیچ درب معیوب است.

3.    ایراد در تایمر

4.    خرابی موتور

5.    ایراد در برد الکترونیکی فرمان دستگاه

6.    سنسور سطح آب

7.    گرما بیش از حد

در این قسمت با مواردی که در صورت بروز هرگونه مشکل برای آن ها دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر می شوند آشنا شدیم. در ادامه قرار است با نحوه بررسی، عیب یابی و برطرف کردن این مشکلات در ماشین لباسشویی بپردازیم.

1-نبودن برق در دستگاه :

در اولین اقدام باید بررسی نمایید که برق در کل ساختمان وجود دارد یا نه.

در صورتی که در ساختمان شما برق وجود داشت و از این موضوع مطمئن شدید، باید پریزی که دستگاه به آن وصل است را بررسی نمایید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بعد از انجام دادن موارد بالا باید مطمئن شوید که برق به ماشین لباسشویی شما وارد می شود. برای انجام دادن این کار، باید از یک فازمتز و یا مولتی متر استفاده نمایید. در آخرین مرحله باید ولتاژ ورودی برق ماشین لباسشویی را با استفاده از مولتی متر بررسی نمایید.

2-خرابی سوئیچ درب :

خرابی سوئیچ درب یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لباسشویی حایرمی باشد. در مواقعی که درب ماشین لباسشویی باز می شود، ماشین لباسشویی عملیات شستشو رو متوقف می کند. در واقع این سوئیچ درب لباسشویی یک قطعه کوچک پلاستیکی می باشد که در زیر درب لباسشویی قرار دارد، اگر که این قطعه در ماشین لباسشویی فعال باشد باید درب لباسشویی را ببندید تا شروع به کار کند.  در صورتی که درب لباسشویی بسته است اما لباسشویی کار نمی کند باید سوئیچ درب لباسشویی را بررسی نمایید.

3-مشکل در تایمر:

یکی دیگر از قطعاتی که در ماشین لباسشویی بسیتر کاربردی می باشد، تایمر می باشد. هنگامی که دکمه شروع کار کرد لباسشویی را می زنید تایمر دستگاه نیز روشن می شود. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر خرابی این قطعه می باشد. توجه داشته باشید که این قطعه به دلیل استفاده های پی در پی و طولانی مدت از لباس امکان هرز شدن را دارد.

4-خرابی موتور:

توجه داشته باشید که در بیشتر ماشین های لباسشویی یک موتور وجود دارد، البته توجه داشته باشید که استثنا هم وجود دارد برخی از ماشین های لباسشویی دارای دو موتور می باشند که در دو جهت حرکت می کنند. اما وظیفه اصلی این موتور چرخاندن دیگ شستشوی لباسشویی می باشد. اگر که موتور شروع به کار نمی کند و صدای هووووم یا وزوز مانند از داخل آن می‌شنوید باید بدانید که موتور لباسشویی شما دچار مشکل شده است.

5-عیب در برد الکترونیکی :

قطعه دیگری که در صورت خرابی آن با روشن نشدن لباسشویی روبرو می شوید، برد دستگاه شما می باشد. وظیفه اصلی این قطعه کنترل کردن تمامی اجزای لباسشویی می باشد، پس در صورت بروز مشکل برای این قطعه اجزایی مانند: موتور، پمپ و …. را بررسی نمایید.

دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر

6- سنسور سطح آب :

هنگامی که شما ماشین لباسشویی خود را روشن می کنید، در واقع به دلیل فشار آب که از راه شلنگ داخل مخزن آب می شود و به سوئیچ سطح آب منتقل می شده نا مخزن به اندازه کافی پر شود و بعد از آن موتور لباسشویی نیز فعال شود. وس یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر می توانید خرابی یا سوختگی سنسور آب باشد.

7-گرما بیش از اندازه :

اگر که از ماشین لباسشویی خود به صورت پشت سر هم استفاده نمایید و از آن پی در پی استفاده کنید و اجازه خنک شدن را به دستگاه ندهید، دستگاه گرمای زیادی را تولید می کند همین گرما باعث بروز مشکلات برای قسمت های داخلی لباسشویی می شود.
در این مقاله با تمامی دلایل روشن نشدن لباسشویی حایر آشنا شدیم، اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید می توانید به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و از خدمات تعمیر لباسشویی حایر ما استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما مشکلات لوازم خانگی خود را برای طرف نمایید. برای بهره مندی از خدمات تعمیرگاه مجاز باید خرابی دستگاه خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید و یا با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید.

برای ثبت سفارش خرابی می توانید از طزیق فرم ثبت سفارش آنلاین و یا شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742  (021)

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها