آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی آبسال, تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال

آموزش تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال و یا تعمیر آن

خرابی میکروسوئیچ یکی از مشکلات تخصصی و جدی در لباسشویی می باشد که در صورتی که این قطعه خراب شود شما عزیزان روشن نشدن لباسشویی آبسال خود را مشاهده می کنید. اما این قطعه در لباسشویی این وظیفه را دارد تا در صورتی که مراحل شستشو در حال انجام هستند، و به صورت تصادفی و ناگهانی درب لباسشویی باز می شود. پس از این توضیح ها نتیجه میگیریم که میکروسوئیچ لباسشویی یکی از اصلی ترین قطعات در لباسشویی می باشد که در صورت خرابی آن باید هرچه زود تر به فکر تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال باشید. توجه داشته باشید که اگر از لباسشویی خود درست استفاده نمایید استفاده نمایید، عمر مفید لباسشویی شما بیشترخواهد شد که همین موضوع باعث می شود شما دیگری نیازی به تعمیر لباسشویی آبسال نداشته باشید.

برخی از قطعات در لباسشویی ها وجود دارند که پس از استفاده طولانی مدت از لباسشویی فرسوده می شوند. توجه داشته باشید که در صورت خرابی برخی از این قطعات در لباسشویی لباسشویی شما یا روشن نمی شود و یا شما با شستشوی بی کیفیت در لباسشویی خود روبرو می شوید.

در ادامه این مطلب با همراه باشید تا با نحوه تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال و تشخیص خرابی این قطعه آشنا شوید.

میکروسوئیچ لباسشویی آبسال چیست؟

شما عزیزان باید توجه کنید که قبل اقدام کردن برای تعویض و یا تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال باید با میکروسوئیچ و نحوه کارکرد آن آشنا شوید. در این قسمت با نحوه کارکرد و ساختار این قطعه آشنا می شوید.

قفل درب لباسشویی یا همان میکروسوئیچ لباسشویی است که عملکرد این قطعه در لباسشویی، عملکردی امنیتی می باشد که شامل یک زبانه بر روی دستگاه و دارای یک قفل مغناطیسی می باشد که در پشت پنل لباسشویی طراحی شده است. بعد از اینکه تمامی تنظیمات شستشو را اعمال کرده اید و دکمه استارت دستگاه را فشار می دهد، برد لباسشویی در این مرحله دستور قفل کردن درب لباسشویی را به میکروسوئیچ ارسال می کند.

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسالهنگامی که دستور قفل کردن درب به میکروسوئیچ ارسال و درب لباسشویی قفل شد، برنامه شستشو شروع می شود و موتور لباسشویی شروع به کار کردن می کند. به این موضوع توجه داشته باشید که قفل بودن درب لباسشویی تا چند ثانیه بعد از تمام شدن شستشو ادامه دارد و شما نمی توانید درب لباسشویی را باز کنید. اما برخی از موارد وجود دارد که در صورت سالم بودن میکروسئچ و برخورد کردن با آن ها، میکروسوئیچ کار خود را به خوبی انجام نمی دهد این موارد شامل:

  • عدم بسته نشدن درب لباسشویی به درستی
  • ماندن لباس ها بین درب لباسشویی
  • بروز مشکل برای برد
  • اتصالات الکترونیکی با مشکل روبرو شده اند
  • زبانه شکسته شده است و یا خراب شده است
  • اتصالات میکروسوئیچ شل شده است
  • لولای درب لباسشویی شل می باشد
  • درب لباسشویی شکسته است
  • و…

توجه داشته باشید که بروز یکی از این موارد باعث می شود که میکروسوئیچ لباسشویی شما وظیفه خود را انجام ندهد. پس در صورت بروز اینگونه مشکلات تعویض یا تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال این مشکل را به راحتی برطرف می کند.

نحوه تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال

بعد از اینکه با نحوه کارکرد و وظایف میکروسوئیچ آشنا شدید، این سوال ذهن شما را درگیر می کند که چگونه باید خرابی میکروسوئیچ را شناسایی کنیم و در چه زمانی باید برای تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسال اقدام نماییم؟ در صورتی که موارد زیر را در لباسشویی خود مشاهده کردید باید بدانید که میکروسوئیچ دستگاه شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد:

  1. عدم چرخش دیگ لباسشویی لباسشویی
  2. نمایش کد خطا مربوط به خرابی میکروسوئیچ
  3. عدم باز شدن درب لباسشویی بعد از تمام شدن شستشو
  4. لباسشویی شروع به کار نمی کند
  5. موتور لباسشویی روشن نمی شود
  6. و…

توجه داشته باشید که در صورت بروز این مشکلات می توانید با تعویض و یا تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال می توانید مشکلات پیش آمده را برطرف نمایید. توجه داشته باشید که کلا تعمیر لباسشویی آبسال و یا تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی بسیار پیچیده می باشد که در صورت اشتباه وصل کردن یکی از این سیم ها باعث سوختن میکروسوئیچ جدید و یا سوختگی برد لباسشویی شوید.

پس با توجه به این موضوع بهتر است که در صورت نداشتن تخصصی در زمینه تعمیرات لباسشویی آبسال را به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه بسپارید. در صورتی که نیاز به تعمیرات تخصصی لباسشویی دارید می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و بعد از هماهنگی های منتظر بمانید تعمیرکاران متخصص ما در محل مورد نظر شما حاضر شوند مشکل لباسشویی شما را برطرف کند.

تعویض میکروسوئیچ لباسشویی آبسالبرای تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • در اولین مرحله باید لباسشویی خارج شوید و آن را از منبع برق جدا نمایید.
  • قطع کردن شیر آب متصل به لباسشویی.
  • برای این که ایمنی را در طول انجام کار حفظ کنید باید دستکش عایق دست خود کنید.
  • برای اینکه بخواهید پنل بالای لباسشویی را به صورت کامل جدا نمایید باید پیچ های پنل بالایی را باز نمایید. در صورتی که پنل لباسشویی شما با پیچ متصل نشده است می توانید ا استفاده از یک کاردک یا چاقو آن را در بیاورید.
  • خارج کردن پنل از سر جای خود.
  • برای اینکه بتوانید میکروسوئیچ را جدا نمایید باید لباسشویی را به سمت خود مایل کنید و سیم های آن را پیدا نمایید و جدا کنید.
  • در این مرحله باید درب لباسشویی را باز نمایید و با استفاده کردن از یک پیچ گوشتی، سوئیچ قفل کننده را جدا نمایید.
  • این مرحله نوبت جدا کردن میکروسوئیچ قبلی و وصل کرن میکروسوئیچ جدید می باشد که سیم های آن را نیز باید متصل کنید.
  • پیچ های میکروسوئیچ که در کنار درب لباسشویی هستند را کامل ببندید.
  • در این قسمت باید پنل را جای اصلی خود قرار دهید و پیچ های آن را به خوبی ببندید.
  • تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال تمام شده است، لباسشویی را بررسی نمایید و مطمئن شوید که لباسشویی شما به خوبی کار می کند.

تعمیرگاه مجاز آماده است با تیمی متخصص و با تجربه خدمات خود را زمینه تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی آبسال و تمامی خدمات مربوط به لوازم خانگی مانند: تعمیر ظرفشویی، تعمیر اجاق گاز، تعمیر ماکروفر و…. شما دوستان عزیز می توانید در صورت خرابی هر کدام از لوازم خانگی خود می توانید خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید و از خدمات ما استفاده کنید.

برای ارتباط گرفتن با تعمیرگاه مجاز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

77169195                                                                        33142528

88592650                                                                        55810742

44287993                                                                        22737566

مطالب مرتبط

5 4 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها