تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

شلنگ تخلیه در ماشین لباسشویی، نقش بسیار مهمی دارد. استفاده کردن مکرر از ماشین لباسشویی باعث می شود که این شلنگ پوسیده شود و همین موضوع باعث می شود در روند تخلیه لباسشویی دچار مشکل شود. وظیفه اصلی این قطعه در ماشین لباسشویی این است که آب کثیفی که داخل ماشین لباسشویی است را به فاضلاب منتقل می کند. به این موضوع توجه داشته باشید که این قطعه در برخی از دستگاه ها شلنگ یک تکه کی باشد و در برخی از دستگاه های دیگر از چند قطعه تهیه شده است. در این مقاله قرار است با هم به بررسی نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی بپردازیم تا در صورت بروز مشکل برای این قطعه آن را تعویض کنیم.

شلنگ تخلیه لباسشویی برای انعطاف پذیری بیشتر از پلاستیک نرم تهیه شده است، به گونه ای که به سادگی فشار نیروی جریان آب می تواند به این قطعه آسیب برساند. در صورتی که این قطعه دچار پوسیدگی شده باشد، در این موارد باید حتما این قطعه را تعویض نمایید. تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی بسیار ساده می باشد و شما می توانید در صورت آشنا بودن با قطعات لباسشویی شلنگ تخلیه را تعویض نمایید. برای آشنایی با نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ادامه این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

از آنجا که که شلنگ تخلیه از اهمیت بالایی در لباسشویی برخوردار می باشد، تعویض این قطعه در لباسشویی این اهمیت بالایی دارد. همچنین برای اینکه بتوانید این قطعه را در ماشین لباسشویی تعویض نمایید نیاز به ابزارهایی مخصوصی دارد.
در ادامه این مقاله با شلنگ تخلیه و نحوه تعویض آن آشنا می شویم.

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

شلنگ تخلیه لباسشویی چیست؟

این قطعه این وظیفه را بر عهده دارد که آب موجود در ماشین لباسشویی را به بیرون و داخل چاه فاضلاب هدایت می کند.  این قطعه قسمت آخر و پایانی عملیات خروج آب کثیف از داخل لباسشویی است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وسایل مورد نیاز برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی
در این قسمت  با وسایل مورد نیاز برای تعویض شلنگ تخلیه آشنا می شویم:
شلنگ تخلیه تهیه شده جدید برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی
پیچ گوشتی چهار سو و دو سو برای جدا کردن قطعه خراب شده
دیگر ابزار ها مانند آچار، پیچ گوشتی و …
تشت آب برای تست کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بعد از تعویض کردن قطعه خراب

نحوه تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

همانگونه که گفته شد این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باعث می شود تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی با دقت انجام شود. برای اینکه از لباسشویی استفاده صحیحی داشته باشید باید به مراحل زیر دقت نمایید.

1.    آب و برق را قطع کنید
2.    شلنگ تخلیه آسیب دیده را جدا کنید
3.    نحوه نصب شلنگ تخلیه جدید
4.    تست شلنگ تخلیه لباسشویی
5.    تست پمپ تخلیه

آب و برق را قطع کنید

برای اینکه تعویض شلنگ تخلیه را با رعایت کردن نکات ایمنی انجام دهید باید از قطع شدن سیم های ماشین لباسشویی مطمئن شوید، پس باید توجه به این موضوع برای رعایت کردن ایمنی بیشتر منبع تغذیه ماشین لباسشویی را قطع نمایید. بعد از قطع کردن برق، آب ورودی به ساختمان را نیز قطع نمایید.

شلنگ تخلیه آسیب دیده را جدا کنید

این قطعه در ماشین لباسشویی به وسیله بست هایی به پشت ماشین لباسشویی متصل می شود. برای جداسازی شلنگ تخلیه خرابی شده باید این گیره ها را با انبردست نگه دارید و با استفاده از پیچ گشوتی آن را شل نمایید و قطعه را جدا نمایید. بعد از باز کردن گیره ها باید ظاهر شلنگ تخلیه را بررسی نمایید. اگر که این قطعه در لباسشویی زنگ نزده بود و دچار آسیب جدی نشده بود می توانید دوباره از این قطعه استفاده نمایید.

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

نحوه نصب شلنگ تخلیه جدید

اما در صورتی که این قطعه دچار مشکل شده باشد، باید نصب کردن شلنگ جدید را با دقت شروع نمایید. در اولین اقدام باید گیره را بر روی شلنگ تخلیه قرار دهید و بعد از آن شلنگ جدید را نصب نمایید گیره را بر روی آن سفت نمایید. به عنوان برخی از قسمت های نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی، باید این قسمت را به جای خود پشت ماشین لباسشویی وصل نماید و با آچار این قطعه را سفت نمایید. بعد از سفت گردن شلنگ تخلیه جدید حتما لوله های نصب شده را از نظر نشتی بررسی نمایید.

در این صورت پس از مشاهده محل شلنگ آسیب دیده در ماشین لباسشویی، نصب شیلنگ جدید را با دقت شروع کنید. ابتدا گیره را روی شلنگ قرار دهید و سپس شلنگ تخلیه جدید را نصب کنید و گیره را روی آن سفت کنید. به عنوان بخشی از تعویض شیلنگ تخلیه در این ماشین لباسشویی، باید این قسمت را به جای خود مانند پشت ماشین منتقل کنید و با آچار شروع به سفت کردن آن کنید. پس از انجام این کار حتما لوله های نصب شده را از نظر نشتی بررسی کنید.

تست شلنگ تخلیه لباسشویی

در نهایت ماشین لباسشویی را در جای خود قرار دهید و شیلنگ تخلیه را دوباره به لوله تخلیه وصل کنید. آب را باز کنید و ماشین لباسشویی را روشن کنید تا همه چی تست شود.

تست پمپ تخلیه

تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی همیشه به دلیل آسیب به لوله تخلیه نیست و گاهی اوقات به دلیل مشاهده مشکل در عملکرد پمپ تخلیه ایجاد می شود. بنابراین اکثر متخصصین با مشاهده گزارش تخلیه نشدن پمپ و شکستن لوله، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی می کنند.

نکات مهم هنگام تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

در زمان تعویض و نصب شلنگ تخلیه لباسشویی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

حتما پیش از انجام کار باید نکات ایمنی نظیر قطع برق و آب دستگاه را رعایت نکنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

از آنجایی که شلنگ نامرغوب می تواند به لباسشویی شما آسیب برساند، حتما باید اقدام به تهیه شلنگ اورجینال نمایید.
در صورتی که به هنگام تعویض شلنگ متوجه شدید که گیره های آن نیز دچار خرابی یا پوشیدگی شده است، باید آنها را نیز تعویض نمایید.

دقت داشته باشید که شلنگ تخلیه باید در پشت دستگاه از 60 سانتی متر ارتفاع برخوردار باشد.

چنانچه پس از نصب شلنگ متوجه شدید که دچار نشتی آب است، بهتر است از یک تکنسین متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی ال جی در تعمیرگاه مجاز

تعمیر لباسشویی ال جی توسط متخصصین مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در سریع ترین زمان ممکن و با تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی ارائه می شود. لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده جهت تعمیر لباسشویی الجی توسط تیم تعمیرگاه مجاز اصل و اورجینال می باشد و اینکه نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، خدمات تعمیر را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی در زمینه تعمیر لباسشویی ال جی:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742(021)

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها