تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی پارس

تعمیر تایمر لباسشویی پارس

تعمیر تایمر لباسشویی پارس

آشنایی با نحوه تعمیر تایمر لباسشویی پارس

تعمیر تایمر لباسشویی پارس یکی از مشکلات دیگر لباسشویی ها خرابی تایمر دستگاه می باشد.  توصیه می شود که برای تعمیر تایمر لباسشویی پارس حتما از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این قطعه یکی از اصلی ترین قطعات در ماشین لباسشویی می باشد که تنظیم کزدن برنامه شستشو و انجام بی نقص این چرخه تا حد بسیار زیادی به عملکرد این قطعه بستگی دارد. پس این یعنی اگر که تایمر لباسشویی درست کارنکند و یا از کار بیفتد، چرخه شستشو شروع نمی شود. همچنین توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل برای تایمر لباسشویی کنترل سطح آب، چرخه گردش و تخلیه آب با مشکلاتی روبرو می شود و همین موضوع باعث می شود که روند کاری دستگاه از حالت عادیه خود خارج شود.

ولی شما می توانید با تعمیر تایمر لباسشویی‌ پارس در زمان مناسب، از بروز مشکلات جدی تر پر ماشین لباسشویی خود جلوگیری نمایید. در صورتی که با خرابی تایمر لباسشویی پارس روبرو شده اید و می خواهید با نحوه تعمیر این قطعه در لباسشویی آشنا شوید‌، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مشکل دستگاه را در این زمینه بررسی و عیب یابی نمایید.

روش های تعمیر تایمر لباسشویی پارس

توجه کنید که اقدامات لازم برای تعمیر تایمر لباسشویی پارس بر حسب شدت و نوع آسیب وارد شده به این قطعه انجام می شود.  تعمیر و تعویض سوئیچ و میکروسوئیچ، تعمیر موتور، تعمیر یا تعویض هیدروستات و تعمیر دستگیره تایمر، اصل ترین روش هایی است که برای تعمیر تایمر در لباسشویی پارس از آن ها استفاده شود. تعمیرکاران تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی، بعد از حاضر شدن در محل مورد نظر شما به بررسی و عیب یابی قطعات گفته شده می پردازند و اقدامات لازم را برای تعمیر تایمر لباسشویی پارس انجام می دهند، در صورتی که با انجام دادن این نکات مشکل دستگاه برطرف نشد، یعنی اینکه امکان تعمیر تایمر لباسشویی وجود ندارد و باید این قطعه را تعویض نمایید. همچنین  توجه داشته باشید که هنگام تعویض از قطعه اورجینال استفاده نمایید تا دستگاه شما بدون ایراد کار کند.

تعمیر تایمر لباسشویی پارس

تایمر در ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

این قطعه را می توان به عنوان یک مرکز کنترل لباسشویی در نظر گرفت. تایمر ماشین لباسشویی، اطلاعات را از سنسورها دریافت می کند و آن ها در قالب دستورهای معین به، پمپ ها، موتور و سنولوئید دستگاه ارسال می کند. البته توجه داشته باشید که تایمر وظایف دیگری هم دارد که شامل کنترل سطح آب، پر و خالی شدن وان، تنظیم کردن زمان چرخه شستشو و انتخاب کردن برنامه شستشو می باشد. این قطعه، تحت تاثیر سایر اجزای ماشین لباسشویی عمل می کند و با مختل شدن هریک از این بخش ها، دچار مشکلات جدی می گردد.

در صورتی که تایمر  لباسشویی‌ پارس درست کار نکند، تنظیمات به هم ریخته و سیکل شستشو مختل می شود. همچنین روند تخلیه آب نیز به درستی انجام نمی گردد. برای عیب یابی و در نهایت تعمیر تایمر لباسشویی پارس، دستگیره ‌های کنترل و پنل برداشته شده و وضعیت سیم ها و اتصالات چک می شود. در نهایت تعمیرکار تصمیم می گیرد که این قطعه را ترمیم کند یا به تعویض آن اکتفا نماید.

دلایل خرابی تایمر لباسشویی پارس

خرابی سوئیچ درب

یکی از اصلی ترین و مهم نزیم بخش های امنیتی در ماشین لباسشویی سوئیچ درب می باشد. وظیفه این قطعه کنترل کردن باز و بسته بودن درب لباسشویی می باشد. هنگامی که درب لباسشویی را می بندید، میکروسوئیچ این وضعیت را مورد بررسی قرار می دهد و به تایمر اطلاع می دهد. پس در صورتی که برای این قطعه مشکلی پیش بیاید و کار نکند، تایمر دستگاه نیز همچنین عملکرد درستی نخواهد داشت.

از کار افتادن موتور تایمر

قبل انجام تعمیر تایمر لباسشویی پارس یا برندهای دیگر، قبل از هر اقئامی باید موتور این قطعه را مورد بررسی قرار دهید. در برخی از موارد دیده شده است تنها دلیل کار نکردن تایمر، خرابی موتور این قطعه می باشد. این قطعه در لباسشویی، تمامی مراحل چرخه شستشو را کنترل می کند و باعث کار کردن تایمر دستگاه می شود. توجه داشته باشید که تعداد زیادی سیم به این قطعه متصل می باشد که اگر این سیم ها قطع شوند، فرایند کاری تایمر در لباسشوی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. همین موضوعات باعث می شود که تعمیر این قطعه در ماشین لباسشویی به امری تخصصی تبدیل شود تا افرادی که تخصص کافی را در این زمینه ندارند برای تعمیر این قطعه در ماشین لباسشویی پارس را ندارند، از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

تعمیر تایمر لباسشویی پارس

خرابی هیدرواستات یا کنترل کننده سطح آب

در برهی از موارد برای تعمیر تایمر لباسشویی پارس باید، هیدرواستات را ترمیم یا تعویض کرد. این قطعه که با عنوان کنترل کننده سطح آب نیز شناخته می شود، برای کنترل باز و بسته شدن شیر ورودی آب لباسشویی تعبیه شده و با رسیدن سطح آب به حد نرمال، فرمان تامین و جریان پیدا کردن برق موتور را صادر می کند. چنانچه مشاهده کردید که ماشین لباسشویی پارس از آب پر میشود ولی تایمر لباسشویی حرکت نمی کند، بدون شک هیدرواستات آسیب دیده است؛ در اولین فرصت باید این قطعه را تعویض کنید تا عملکرد تایمر نیز به حالت عادی بازگردد.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی پارس

همانگونه که گفته شد تعمیر تایمر لباسشویی پارس یک امر تخصصی می باشد، پس ما به شما عزیزان توصیه می کنیم تا در صورت بروز مشکل برای این قطعه در صورتی که تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی پارس ندارید برای تعمیر آن اقدام نکنید. زیرا این امکان وجود دارد که در صورت دست کاری لباسشویی باعث بروز مشکلات بیشتر در این قطعه شوید.

اگر که تایمر دستگاه شما دچار مشکل شده است می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیرات لوازم خانگی مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.

تمامی تعمیرکارانی که با نمایندگی تعمیرگاه مجاز همکاری می کنند دارای سال ها تجربه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی می باشند که همین موضوع باعث می شود تا خدماتی با کیفیت را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای ثیت سفارش خرابی دستگاه خود در نمایندگی تعمیرگاه مجاز می توانید با یکی از شماره های این نمایندگی تماس بگیرید و یا از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید.

شماره های تماس تعمیرگاه مجاز در زمینه ثبت کردن تعمیر لباسشویی پارس:

55810742-77114767-88592650-22737566-44287993-33142528  (021)

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها