تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی حایر

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر

نحوه تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی حایر

شاید شما هم دوست داشته باشید که شلنگ تخلیه لباسشویی حایر خود را تعویض کنید اما با نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر آشنا نیستید. اصلا حای نگرانی وجود ندارد در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تعویض این قطعه به صورت تخصصی در لباسشویی حایر آشنا شوید.
شلنگ تخـلیه یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی حایر می باشد. توجه داشته باشید که استفاده روزانه از ماشین لباسشویی باعث پوسیدگی شلنگ تخلیه لباسشویی می شود و همین موضوع باعث می شود در استفاده طولانی مدت مشکلات زیادی برای دستگاه شما رخ بدهد.
وظیفه شلنگ تخـلیه در یک ماشین لباسشویی این است که آب تخلیه شده و آب کثیف را از پمپ به فاضلاب منتقل می‌کند. در برخی از ماشین‌های لباسشویی، شلنگ یک تکه است، در حالی که در ماشین لباسشویی‌های دیگر از یک مجموعه قطعات تشکیل شده است.
این قطعه در ماشین لباسشویی برای انعطاف پذیری از پلاستیک نرم ساخته شده است، به طوری که به سادگی فشار نیروی جریان آب به آن می تواند آسیب برساند. در وضعیت پوسیدگی شلنگ، بهترین کار این است که را تعویض کنید. تعویض شلنگ تخـلیه ماشـین لباسـشویی یک فرآیند پیچیده نیست و شما می تواند بدون کمک گرفتن از یک یک تعمیرکار حرفه ای لباسشویی آن را در خانه انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای تعویض صحیح شـلـنگ تخلیه به مطالبی که در زیر نوشته شده است، کاملا دقت کنید.

ابزاری که برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به آن ها نیاز دارید:

  • شلنگ تخلیه جدید ماشین لباسشویی
  • پیچ گوشتی تخت و چهارسو
  • آچار
  • انبردست
  • انبردست قفلی
  • سطل آب
تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

مشخصات شلنگ

برای اینکه بتوانید مشخصات شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی خود را بشناسید، راهنمای دقیق شرکت سازنده را بخوانید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، به برگه فولادی در پشت ماشین لباسشویی نگاه کنید و مدل و شماره سریال را در آن جا نوشته شده است.

خرید شلنگ جدید

برای اینکه بتوانید شلنگ تخلیه جدید را تهیه فرمایید، باید به به فروشگاه قطعات یدکی لوازم خانگی مراجعه کنید و با توجه به اطلاعاتی که از مدل ماشین لباسشویی دارید، مدل مشابه شلنگ تخـلیه را برای جایگزینی، خریداری کنید.

آب و برق را قطع کنید

قبل از اینکه برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر دست به کار شوید باید مطمئن شوید‌ که سیم برق را از پریز جدا کرده باشید. اما توجه داشته باشید که با این حال ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که منبع تغذیه برق ماشین لباسشویی را با استفاده از مدار قطع کننده، قطع کنید. هچنین بهتر است اهرم شیر آب ماشین لباسشویی را بچرخانید و آب را قطع کنید. در صورتی که نمی توانید محل دقیق آن را پیدا کنید، آب منزل را به طور موقت قطع کنید. بعد، لوله تخلیه را درون یک سطل قرار دهید تا هرگونه آب موجود در شلنگ به جای ریختن بر کف زمین به دورن سطل ریخته شود.

جدا کردن شلنگ تخلیه خراب

این قطعه در پشت ماشین لباسشویی به وسیله گیره هایی متصل شده است که برای جدا کردن این گیره و باید با استفاده از یک انبر دستی آن ها را نگه دارید و بعد از آن با یک پیچ گوشتی، پیچ ها را باز کنید و شلنگ تخلیه را آزاد نمایید. بعد از جدا کردن گیره ها این قطعه را بررسی نمایید. در صورتی که دچار زنگ زدگی، خوردگی و یا آسیب نشده باشد، می توان دوباره از را استفاده کنید، اما اگر این طور نباشد باید یک گیره جدید نصب کنید، پس از آن شلنگ تخلیه جدید را جایگزین کنید. سپس شلنگ تخلیه که با یک بست معمولی به پوسته پمپ تخلیه وصل شده  را جدا کنید

نصب شلنگ تخـلیه جدید

بعد از اینکه شلنگ تخلیه قبلی را بررسی کردید و مطمئن شدید که این شلنگ نیاز به تعویض دارد. در اولین اقدام باید بست را روی شلنگ قرار دهید بعد شلنگ تخـلیه جدید را روی پوسته جا بزنید و بست را روی آن قرار دهید، حال شلنگ تخلیه را به محل خود یعنی پشت ماشین لباسشویی بکشید، سپس با یک آچار گیره ها را محکم کنید و از اتصال دقیق آن ها اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی نداشته باشند. توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه  باید پشت ماشین لباسشویی ۶۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

ماشین لباسشویی را امتحان کنید

در مرحله آخر باید ماشین لباسشویی را سر جای خودش قرار دهید و بعد از آن دوباره شلنگ تخلیه را به لوله فاظلاب متصل نمایید. بعد از آن شیر آب را باز نمایید و ماشین لباسشویی خود را روشن نمایید. در صورتی که ماشین لباسشویی حایر شما به خوبی کار میکرد یعنی کار تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر شما به خوبی انجام شده است.

در نتیجه

همانگونه که در این با نحوه‌ تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی حایر آشنا شدیم، متوجه شدید که این کار بسیار آسان می باشد. تنها برای تعمیر لباسشویی حایر در این زمینه به دقت و ابزار مناسب نیاز دارید. با انجام دادن دقیق این مراحل، از بروز هرگونه مشکلات در لباسشویی جلوگیری می شود. و نیاز شما را به تعمیر لباسشویی حایر برطرف می کند.
در صورتی که ماشین لباسشویی حایر شما در زمینه های دیگر دچار مشکل شده است می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی حایر مشکل پیش آمده را در لباسشویی خود برطرف نمایید.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها