تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی دوو

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو

آشنایی با دلایل تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو

شاید شما هم این مشکل را در ماشین لباسشویی خود مشاهده کرده اید که لباس ها در ماشین لباسشویی تمیز نمی شوند، و همین موضوع باعث می شود که دوباره از لباسشویی استفاده نمایید که همین موضوع زحمت اضافی در روند شستشو ایچاد کند. این موضوع یکی از شایع ترین مشکلات لباسشویی می باشد که بسیار آزار دهنده می باشد، در ادامه این برنامه قرار است با علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو آشنا شویم تا در صورتی که با این مشکل در ماشین لباسشویی روبرو شدید بتوانید به راحتی آن را برطرف نمایید. در صورتی که خودتان تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی دوو دارید و می خواهید این مشکل را خودتان برطرف نمایید ادامه این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. اما اگر در هنگام تعمیر لباسشویی دوو با مشکلی روبرو شدید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید. تمامی تعمیرکاران ما در تعمیرگاه مجاز دارای سال ها تجربه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی می باشند که همین موضوع باعث شده است تا خدمات مربوط به تعمیر لباسشویی دوو را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می دهند. پس در صورتی که نیاز به کمک در زمینه تعمیر لباسشویی دوو دارید می توانید در خواست خود را در نمایندگی تعمیرگاه مجاز ثبت نمایید.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی دوو

مشکل احتمالی ۱:

تنظیمات اشتباه برنامه شستشو

اولین و اصلی ترین مشکلی که علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو می باشد، تنظیمات اشتباه در برنامه شستشو می باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید به دفترچه راهنمای لباسشویی دوو مراجعه کنید. با مطالعه کردن دفترچه راهنمای لباسشویی دوو با نحوه شستن لباس ها در این لباسشویی آشنا می شوید و همین موضوع باعث می شود که لباس های شسته دچار مشکل نشوند و طول عمر مفید ماشین لباسشویی شما بیشتر شود. برچسب راهنمای شستشو که بر روی لباس قرار دارد را به خوبی بخوانید تا برای شستشوی آن از برنامه مناسب با دمای مناسب استفاده کنید، برخی از لباس ها به آب سرد و برخی دیگر مثل پارچه های کتانی و حوله ها به آب گرم نیاز دارند. شاید لازم باشد که مشخصات ماده شوینده را نیز بررسی کنید، برخی از شوینده ها در آب سرد و برخی دیگر در آب گرم به خوبی عمل میکنند.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی دوو

مشکل احتمالی ۲:

پرشدن بیش از حد مخزن

در ماشین های لباسشویی قطعه ای طراحی شده است که، وظیفه آن تشخیص سطح آب می باشد و از پر شدن بیش از حد لباسشویی جلوگیری می کند. در صورتی که در مخرن لباسشویی آب بیش از حد جمع شود، نتیجه خوبی را از شستشو نمی گیرید، زیرا که لباس ها برای شستشو نیازمند این هستند که در مخزن به راحتی حرکت کنند. در صورتی که آب در مخرن زیاد پر شود لباس ها به خوبی نمی چرخد و در هم گره می خورند یا به صورت ثابت در کف مخزن ثابت می ماند و همین موضوع علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو می شود.

مشکل احتمالی ۳:

مشکلات ناشی از ماده شوینده

دقت داشته باید که مواد شوینده باید با مدل لباسشویی شما هماهنگ باشد. در صورتی که شما از یک مواد شوینده معمولی استفاده میکنید و ماشین لباسشویی شما کارایی خوبی ندارد و یا ماده شوینده بیش از حد در دستگاه کف تولید میکند، کف اضافی به جای اینکه لباسشویی به تمیز شدن لباسهایتان کمک کند، کف اضافی موجب میشود که اصطحکاک بین لباسها کم شود. سایش لباسها روی هم نکته های کلیدی در تمیز شدن لباسهاست. همچنین کف بیش از حد منجر به نشتی آب نیز میشود. بهترین پودر ماشین لباسشویی پودری است که کف کمتری داشته باشد از پودر هایی استفاده کنید که دارای آنزیم می باشند.
توجه داشته باشید که صابون های پودری زمان بیشتری نیاز دارند تا در آی حل شوند. این نوع صابون ها نیاز دارند تا قبل از پر شدن و پیش از روشن نشدن لباسشویی، به داخل مخزن وارد شوند. با استفاده از این روش شوینده زمان کافی را برای خل شدن خواهد داشت. در صورت استفاده کردن بیش از حد از لین صابون ها، این شوینده روی لباس ها باقی می ماند.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی دوو

مشکل احتمالی ۴:

خرابی المنت لباسشویی

ماشین لباسشویی ها در مدل های مختلف دارای یک المنت می باشند که برای گرم شدن آب درون لباسشویی طراحی شده است، تا از رسیدن دما آب به حد مطلوب مطمئن شود. در صورت آب گرم در لباسشویی نباشد، لباس هایی که برای تمیز سدن به آب گرم یا آب داغ نیاز دارند در حد نرمال تمیز نمی شوند. از این موضوع مطمئن شوید که در صفحه کنترل، تنظیمات مربوط به دمای شستشو به درستی انجام شده باشد. بعد از انجام دادن این مراحل هنگامی که آب شروع به پر کردن مخزن کرد، با دقت دمای آب را مورد بررسی قرار دهید.

برای بررسی کردن دمای آب در ماشین لباسشویی با درب جلو کار دشواری است. با این حال، اگر با لمس درب جلویی و شیشه لباسشویی احساس گرما در آب نکردید، ممکن است که المنت لباسشویی دچار مشکل شده باشد.

مشکل احتمالی ۵:

مخزن داخلی کثیف لباسشویی

برای اینکه تمیز شدن لباس های خود را در لباسشویی مشاهده کنید، باید لباسشویی خود را تمیز کنید. بعد از استفاده های مکرر از لباسشویی با جمع شدن جرم، روغن، کرک و کثیفی زل مشاهده می کنید. این آلودگی ها در هنگام شستشوی لباسشویی به داخل آن منتقل می شود. با استفاده از یک چراغ قوه به دقت داخل مخزن را بازرسی کنید. مخزن را بو بکشید. اگر بوی کپک یا هر چیز نامطبوعی را احساس کردید، ماشین نیاز به شستشوی داخلی و سرویس دوره ای دارد. همچنین یک دستمال کاغذی حوله ای بر روی دیواره مخزن بکشید، اگر دستمال کثیف شد، قطعاً ماشین لباسشویی نیاز به تمیزکاری دارد. به راهنمای رفع بوی بد و جرم گیری ماشین لباسشویی ما مراجعه کنید و جزئیات بیشتر را در چگونه لباسشویی را تمیز کنیم بیابید.

مشکل احتمالی ۶:

لکه های سرسخت

ماشین لباسشویی برای از بین بردن گرد و غبار، عرق و بوهای نامطبوع از لباس ها فوق العاده عمل میکند. اما در مورد برخی از لکه ها، قبل از شستشو باید از محلولهای کمک شستشو استفاده کرد. در دفترچه راهنما ممکن است در مورد نحوه پاککردن برخی از لکه ها مانند لکه خون و اثر چمن روی لباس مطالبی ارائه شده باشد. برخی از لکه های خاص مانند لکه گریس یا نوشیدنیها نیاز به شستشوی بیشتری دارند. در حالت کلی در مواجه با لکه های سرسخت، از گرمترین برنامه شستشو برای الیاف مورد نظر استفاده کنید، زمان شستشو را افزایش دهید و اطمینان پیداکنید که لکه قبل از خشک شدن لباس از روی آن پاک شده است. لکه ها پس از خشکشدن به سختی از روی لباس پاک میشوند.

مشکل احتمالی۷:

لباسشویی حرکتی ندارد یا نمیچرخد

علاوه بر وجود آب و مواد شوینده، فراهم شدن شرایط دیگری هم برای تمیز شدن لباسها لازم است. لباس ها باید به حد کافی روی هم سابیده شوند، این کار یا باید با دست انجام شود و یا توسط چرخش لباسشویی صورت گیرد. اگر لباسشویی حرکتی ندارد و محفظه آن نمیچرخد، لباس ها طبیعتاً تمیز نمیشوند. به راهنمای ما در زمینه ماشین لباسشویی که نمیچرخد مراجعه کنید تا نکات مربوط به عیب یابی را بیابید.
در این مقاله با علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی دوو آشنا شدیم، اما اگر نیاز به تعمیر لباسشویی دوو داشتید می توانید با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی دوو تماس بگیرید و خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها