چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم

چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم

ظرفیت لباس در لباسشویی چقدر است؟

شاید این سوال برای شماهم پیش آمده باشد که لباسشویی بیش از حد پر شده است یا جای خالی برای اضافه کردن لباس را دارد. اما شما باید به این موضوع توجه کنید که ظرفیت لباسشویی شما چقدر است که در صورت ندانستن ظرفیت لباسشویی لباس بیش از اندازه در لباسشویی میریزید. اما ما در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم.

ظرفیت لباس در لباسشویی چقدر است؟

نحوه صحیح بارگیری ماشین لباسشویی

لباسشویی ها شکل های مختلفی دارند. لباسشویی دو نوع هستند که یک نوع درب آن ها از بالا و یک نوع دیگر درب از جلو هستند که هر دوی آن ها وظیفه شستن لباس هارا بر عهده دارند اما بارگیری هرکدام به شکل مختلفی است. در صورتی که در لباسشویی حجم کمی از لباس یا هر چیز دیگر را برای شستشو در آن بریزیم انرژی و آب را هدر دادهایم، اما در صورتی که بیش از حد لباسشویی در آن لباس بگذارید لباسشویی شما دچار مشکل خواهد شد.

اما در صورتی که لباسشویی را بیش از حد پرکنید چه مشکلاتی برای لباسشویی شما میافتد.

هنگامی بیش از حد لباسشویی در آن لباس بگذارید فضایی که لباس ها برای تکان خوردن نیاز دارند کم میشود، همین موضوع باعث میشود که لباس ها خیلی خوب تمیز نشوند. همچنین این امکان وجود دارد که زیپ و دکمههای لباس ها در صورت برخورد و گیر کردن به لباسش های دیگر باعث این شوند که، لباس ها سوراخ و یا پاره شوند.

یی از مشکلات دیگر که ممکن است رخ بدهد این است که لباس زیر و جوراب در لباسشویی گم شوند. معلوم نیست که لباس ها کجا رفته اند. در صورتپر کردن لباسشویی بیش از حد آن این امکان وجود دارد که لباس های کوچک و جوراب وارد لولهی تخلیه شوند که این موضوع باعث میشود که لباسشویی به صورت درست تخلیه نکند.

علاوه بر مشکلاتی توضیح دادیم، پر کردن لباسشویی بیش از حد لباسشویی باعث بروز اختلال در دستگاه میشود. هنگامی که لباس ها در داخل لباسشویی خیس میشوند وزن آن ها زیادتر شده و همین موضوع باعث میشود که با وارد شدهن فشار به اجزای لباسشویی و فشار وارده به موتور و بلبرینگ ها طوری باشد که این قطعات دچار مشکل شده و آن ها نیاز به تعمیر و یا تعویض موتور و بلبرینگ لباسشویی داشته باشد.

بنابراین چه میزان باری بار اضافه محسوب می‌شود؟

در صورتی پر کردن لباسشویی بطوری باشد که بیش از حد آن است به لباسشویی آسیب میرساند. همانطور که معلوم است ظرفیت هر لباسشویی با لباسشویی دیگر متفاونت است، بنابراین باید به راهنمای لباسشویی مراجعه کنید. اما طبق اساسی که لباس ها باید بصورت آزادانه در لباسشویی قرار بگیرند تا به خوبی به سیر شستشو پرداخته شود و فاصله ی بالای لباس ها تا سقف درام لباسشویی حداقل 15 سانتیمتر است باید رعایت شود.

نحوه‌ی بارگیری صحیح ماشین لباسشویی درب از جلوی 

این مدل از لباسشویی ها که درب آن ها از جلو باز میشود اب کمتری نسبت به مدل لباسشویی های قدیمی استفاده میکنند.

یکی از روش های درست برای بارگیری کردن در لباسشویی های درب جلو این است که قرار دادن لباس هادر لباسشویی به صورت  تک تک که با این کار مطمئن میشویم که لباس ها به یکدیگر گیر نمیکنند.

قرار گرفتن لباس ها به صورت آزادانه در لباسشویی، لباسشویی را به اندازه ای پرکنید گه لباس ها در آن آزاد باشند. لباس هارا به زور در لباسشویی جا ندهید و در آخر به این نکته توجه کنید فاصله لباس ها تا سقف درام 15 سانتیمتر باشد.

در لباسشویی هایی که درب آن ها از جلو باز میشود کف لباسشویی از آب پرمیشود و لباس ها با تکان خوردن به اطراف به سیر شستشو میپردازد. در صورتی که لباس یا جسم سنگینی برای شستن دارید اول آن را در لباسشویی قرار دهید زیرا با انجام دادن این کار لباس ها مدت بیشتری در تماس با آب و مواد شوینده هستند.

شما دوستان عزیز میتوانید با رعایت کردن موارد بالا از پر شدن لباسشویی ها بطور بیش از اندازه جلوگیری کنید و از آسیب دیدن لباس ها، گم شدن جوراب ها و لباس های کوچک ئ تعمیر لباسشویی بیشگیری کنید.

نحوه‌ی بارگیری صحیح ماشین لباسشویی استاندارد درب از بالا

این مرتبط با همزن لباسشویی است که در مرکز آن قرار دارد و لباسش هایی که درون درام است را تکان میدهد. قرار دان لباس ها به صورت معدل در اطراف هم زن سبب عملکرد درست و بهتر لباسشویی میشود. بار نامعادل دلیل میشود که لرزش های شدیدی در لباسشویی ایجاد شود که در بعضی از موارد باعث تکان خوردن دستگاه یاعث میشود که هزینه تعمیر در لباسشویی بالا برود.

نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید:

لباس هارا به صورت یکنواخت در لباسشویی و در کناره های همزن قرار دهید. برخلاف اعتقادی که باب شده است ملحفه و لباس هارا نباید به دور همزن پیچید، ملحفه و لباس را به دو طرف همزن قرار داده تا توازن بار در لباسشویی حفظ شود. توصیه میشود که لباس های بزرگ و کوچ را باهم به داخل لباسشویی قرار دهید. این کار باعث میشود که عملکرد دستگاه بهتر شود.

چگونه ماشین لباسشویی درب از بالای را به‌طور صحیح بارگیری کنیم؟

در ادامه برخی از اختلاف های میان لباسشویی با بازدهی بالا و لباسشویی استاندارد را باهم مقایسه میکنیم:

معمولا مدل هایی که با بازدهی بالا است که آب کمتری نسبت به مدل های استاندارد اضافه میکند و عمداً همزن مرکزی هم ندارد. برای پیشگیری از پر شدن بیش از حد لباسشویی موارد زیر را رعایت کنید:

به جای اینکه لباس هارا در وسط لباسشویی قرار دهید آن هارا در کنار همزن بریزید. با انجام داد این کار تی شرت و لباس های جین با حرکت کردن به اطراف به صورت کلی تمیز میشوند.

در صورت پر کردن لباسشویی، لباسشویی بار اضافه پیدا میکند. 15 سانتیمتر از بالای ماشین را خالی بگذارید تا سیر شستشو به خوبی انجام شود. لباس های بزرگ و کوچک را باهم داخل لباسشویی قرار دهید این کار باعث میشود که تعادل در لباسشویی شما حفظ شود.

چگونه ماشین لباسشویی درب از بالای را به‌طور صحیح بارگیری کنیم؟

استفاده از خدمات ما در تعمیرگاه مجاز:

در صورتی که لباسشویی شما دچار مشکل شده است و نیاز به سرویس دوره ای لباسشویی دارد، یا اینکه میخواهید لرزش و تراز کردن لباسشویی خود را توسط یک تکنسین که تخصص بالایی در این کار دارد انجام شود. میتوانید با نمایندگی تعمیر و سرویس لباسشویی تعمیرگاه مجاز تماس گرفته تا کارشناسان ما در کمترین زمان مناسب و با کمترین قیمت تعمیرات لباسشویی را انجام دهید.

به این موضوع توجه داشته باشید که برطرف کردن لرزش لباسشویی معمولاً در برخی از موارد نیاز به یک تکنسین حرفه ای در زمینه دارد، به همین خاطر است ما با داشتن تکنسین های متخصص آماده ارائه بهترین خدمات بطور تخصصی به شما دوستان عزیز هستیم.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها