تعمیر لباسشویی, تعمیر لوازم خانگی

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

چرا بدنه لباسشویی برق دارد

علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

همیشه بعد از بروز مشکل برای لباسشویی و دیگر لوازم خانگی سوالاتی ذهن ما را درگیر می کند، که این سوال در هنگام برق داشتن سوالی مواردی هستند که آن ها را بازگو می کنیم. علت برق داشتن لباسشویی چیست؟ چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟  چگونه می توان این مشکل را در لباسشویی برطرف کرد؟ در صورتی که برق داشتن بدنه لباسشویی این سوالات ذهن شما را درگیر می کند، اما در صورتی که می خواهید با جواب تمامی این سوالات آشنا شوید و این مشکل را منزل خودتان و به راحتی برطرف نمایید،  در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که همه ما می دانیم رعایت کردن نکات ایمنی از ضروری ترین کارها، هنگام استفاده از وسایل برقی می باشد. اما از آنجا که ماشین لباسشویی با آب و برق کار می کند، بسیار خطرناک می باشد و باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنیم، تا از برق گرفتکی در امان باشیم. توجه داشته باشید که آب و برق بر خلاف یکدیگر کار می کنند، و بروز مشکل توسط این دو مورد می توانید بسیار خطرنام باشد و آسیب های زیادی را وارد می کند. اگر که دوست دارید بدانید که چرا بدنه لباسشویی برق دارد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه برطرف کردن این مشکل نیز آشنا شوید.

عیب یابی مشکلات برق گرفتگی ماشین لباسشویی

مراجعه کنندگان عزیز در این قسمت به عیب یابی مشکلات برق گرفتگی لباسشویی شما میپردازیم تا در اولین فرصت بتوانید این مشکل را برطرف نمایید.

  • علت برق داشتن بدنه لباسشویی چیست؟
  1. توجه داشته باشید که برقی گرفتگی در لباسشویی در صورت پایین بودن بودن ولتاژ دستگاه مشکل جدی به نظر نمی اید.
  2. در بیشتر موارد دیده شده است که اتصالی در بدنه، مربوط به وصل نبودن سیم ارت لباسشویی می باشد.
  3. این موضوع را در نظر بگیرید که در خانه های امروزی، چاه ارت طراحی شده است که همین موضوع باعث برطرف کردن مشکل برق دارد بودن بدنه لباسشویی شده است.
  4. توجه داشته باشید که در صورتی که چاه ارت وجود نداشته باشد، ولتاژ برق ضعیف را در بدنه ماشین لباسشویی خود احساس می کنید.
  5. در صورت بالا بودن ولتاژ برق گرفتگی، این احتمال وجود دارد که یک سیم برق در کابینت لخت شده باشد که با خوردن به کابینت باعث وجود اتصال می شود.
  6. این امکان نیز وجود دارد که اتصالی در سیم پیچ های داخلی ماشین لباسشویی باعث برق دارد شدن بدنه لباسشویی باشد.

تعمیرات انواع لباسشویی

چرا بدنه لباسشویی برق دارد

تعمیرات لباسشویی

چگونه می توان این مشکل را در لباسشویی برطرف کرد؟

  1. برای برطرف کردن برق گرفتگی با اتصال های لباسشویی، می توانید یک میخ را در زمین قرار دهید و یک سیم ر ااز پیچ های پشتی لباسشویی به آن وصل نمایید و سر دیگر آن را به میخ وصل نمایید.
  2. توجه داشته باشید که ارت دستگاه را نباید به شیر یا سینک ظرفشویی وصل کرد، زیرا در صورت وصل کردن در این موارد، برق گرفتگی را در آن هه مشاهده می کنید.
  3. توصیه می شود که در آشپرخانه دمپایی پای خود کنید تا برق داشتن بدنه لباسشویی را احساس نکنید.
  • دلیل اتصالی برق در ماشین لباسشویی چیست؟
  1. در برخی از موارد دیده شده است که این مشکل به دلیل اتصالی داشتن سیم های داخلی و یا لخت بودن آن ها رخ داده است.
  2. این امکان نیز وجود دارد که خرابی در موتور لباسشویی یا سوختگی المنت باعث می شود که ماشین لباسشویی کار نکند که همین موضوع باعث می شود، لباسشویی ارتباطی با برق برق گرفتگی ندارد.

علت برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی چیست؟

همانگونه که در قسمت های قبلی گفته شد با توجه به داشتن خطر بالایی که لباسشویی به دلیل استفاده همزمان از آب برق دارد، باید توجه کنید که قبل از بررسی علت برق داشتن دیواره های لباسشویی حتما باید دوشاخه را از برق بکشید و بعد از آن به بررسی مواردی که در ادامه بازگو می کنیم بپردازید:

اولین موردی که باعث برق دار شدن بدنه بیرونی ماشین لباسشوی می شود که از اصلی ترین دلیل بروز این مشکل می شود اختلال و خرابی در اتصالات و سیم پیچی ماشین لباسشویی می باشد.

توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد در اثر کارکرد طولانی مدت و یا سوختن یکی از سیم ها جریان برق راهی برای انتقال به لباسشویی پیدا نکند.

همچنین امکان دارد که بر اثر کارکرد طولانی، مکرر و یا سوختگی یکی از سیم ها جریان برق مسیری برای انتقال به بئنه لباسشویی پیدا کرده باشد.

ممکن است در اثر کارکرد طولانی مدت و یا سوختگی یکی از سیم ها جریان برق راهی برای انتقال به بدنه دستگاه شما را پیدا کرده باشد.

توجه کنید که اتصال نادرست سیم ارت لباسشویی به زمین نیز می تواند یکی دیگر از علت های برق داشتن بدنه لباسشویی باشد.

ماشین لباسشویی را بررسی نمایید، این امکان وجود دارد که دستگاه شما دچار نشتی شده باشد که این موضوع می تواند یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل در لباسشویی باشد.

توصیه می شود که با استفاده از یک فاز متر، در زمانی که ماشنی لباسشویی خاموش می باشد برای بررسی وجود برق در لباسشویی اقدام نمایید.

علت برق داشتن دیگ لباسشویی چیست؟

در برخی از موارد دیده شده است که هنگامی که لباسشویی در حال کار کردن است و شما عزیزان به بدنه دستگاه دست می زنید برق گرفتگی را احساس نمی کنید، اما هنگامی که می خواهید لباس ها را از لباسشویی بیرون بیاورید و یا آن ها داخل لباسشویی بگذارید برق را احساس می کنید، در اینگونه موارد باید بدانید که چرا دیگ لباسشویی برق دارد؟ در ادامه با دلایل برق داشتن دیگ لباسشویی آشنا شوید.

هنگامی که به بدنه ماشین لباسشویی میزنیم برق را احساس نمی کنیم زیرا روی بدنه فلری لباسشویی رنگ شده است یا هنگامی که دست به پنل میزنیم برق را حس نمی کنیم چون پنل از جنس پلاستیک می باشد.

ولی باید توجه داشته باشید که دیگ لباسشویی خیس است و از جنس فلز می باشد به همین دلیل است که برق گرفتگی را احساس می کنید.

 تعمیر لباسشویی

چرا بدنه لباسشویی برق دارد

 تعمیر ماشین لباسشویی

در این قسمت به بررسی کلی این مورد می پردازیم که چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

  • در صورتی که لباسشویی شما برق دارد، به دلیل این است که پریز شما دارای سیم ارت نمی باشد.
  • به این موضوع دقت نمایید که خانه های قدیمی دارای سیم ارت نمی باشد.
  • در صورت کهنه و یا خرا شدن المنت، امکان برق داشتن لباسشویی وجود ندارد.
  • در صورتی سوختنی قطعاتی مانند برد الکترونیکی و … ما برق را در لباسشویی احساس نمی کنیم.
  • دقت نمایید، در صورت در آوردن المنت از روی لباسشویی و به برق زدن آن، المنت فقط داغ می شود و برق ندارد.
  • اما اگر المنت لباسشویی سوخته باشد، باید به بدنه فلزی پشت آن دست بزنیم تا برق گرفتگی را احساس نماییم.
  • زیرا تمامی المنت ها به وسیله یک لاستیک کلفت با بدنه دیگ آب بندی می شوند. با توجه به این موضوع امکان برق گرفتگی بر اثر المنت، بسیار کم می باشد.
  • همچنین در صورت اتصالی پریز، فیوز منزل می پرد و هیچ ارتباطی با برق دار بودن لباسشویی ندارد.

دوستان باید توجه داشته باشید که لباسشویی به برق متصل می باشد و این دستگاه با آب هم ارتباط دارد، پس با توجه به این موضوع باید این مشکل را در لباسشویی جدی بگیرید.

عیب یابی و برطرف کردن مشکل سیم ارت چگونه انجام می شود؟

در اولین اقدام باید دوشاخه منزب را برعکس نمایید.

در صورتی که با انجام دادن این کار مشکل برطرف نشد، باید دو سر یک سیم را لخت کنید و در زمین میخی قرار دهید تا سر سیم را به پیچ درب پشت لباسشویی و یک سر دیگر آن را به لباسشویی متصل نمایید.

اما باید توجه داشته باشید در صورت لباسشویی، باید در اولین اقدام این مشکل را برطرف نمایید.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742  (021)

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها