تعمیر لباسشویی

معایب لباسشویی اتوماتیک

بررسی معایب لباسشویی اتوماتیک

معایب ماشین لباسشویی اتوماتیک

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ماشین لباسشویی های جدیدی با فناوری های نوین به بازار جهانی لوازم خانگی عرضه شدند. یک مدل از این ماشین لباسشویی ها، لباسشویی های اتوماتیک می باشد. در این مقاله قرار است به بررسی معایب لباسشویی اتوماتیک بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی معایب لباسشویی اتوماتیک بپردازیم.

لباسشویی بدون تسمه چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم با معایب ماشین لباسشویی اتوماتیک آشنا شویم، اول باید باید خود ماشین لباسشویی اتوماتیک را بشناسیم. در این قسمت قرار است با ماشین لباسشویی های بدون تسمه یا اتوماتیک آشنا شویم. این ماشین لباسشویی نسل جدیدی از، دستگاه های قدیمی می باشند که در تولید آن ها از بروز ترین فناوری ها و تکنولوژی ها استفاده شده است. این نوع ماشین های لباسشویی دارای قابلیت ها و فناوری هایی هستند که استفاده از آنها را مقرون به صرفه کرده است و خانواده ها با توجه به این ویژگی ها تمایل زیادی به خرید آنها نشان می‌دهند.

نکته بسیار جالب این است که در ساختمان این مدل از ماشین لباسشویی ها، از هیچ اتصال تسمه ای استفاده نشده است و دیگ دستگاه مستقیما توسط موتور القایی حرکت می کند.

همچنین جالب است بدانید که در ماشین لباسشویی های دایرکت درایو، موتور ماشین لباسشویی مستقیما به پشت شفت دیگ لباسشویی متصل است، اما در لباسشویی های تسمه دار، این کار با استفاده از یک تسمه انجام می شد.

اگر که می خواهید ماشین لباسشویی اتوماتیک تهیه کنید، توصیه می شود قبل از در صورتی که قصد خرید ماشین لباسشویی دارید، بهتر است قبل از اقدام به خرید آن، با مزایا و معایب هریک از مدل های آن آشنا شوید. این کار در راهنمای خرید لباسشویی متناسب با نیازهای خانواده کمک بزرگی می‌ کند. در این مقاله درباره ماشین لباسشویی های بدون تسمه صحبت کردیم و در ادامه نیز قصد داریم تا درباره مزیت ها و معایب آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با دانستن و در نظر گرفتن این موارد و همچنین نیاز های خود، انتخابی درست و دقیق داشته باشید.

معایب لباسشویی اتوماتیکمعایب ماشین لباسشویی بدون تسمه

در کنار این مزایای خوب و ویژگی‌های مثبت، معمولاً هر دستگاهی دارای چند ویژگی منفی نیز می باشد که از آنها به عنوان معایب دستگاه ها یاد می شود. در این بخش به چند مورد از معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

ایجاد بوی بد

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که، در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بعد از مدتی بوی نامطبوعی را استشمام خواهیم کرد. این مشکل به خاطر گیر کردن مقداری آب در بین واشرهای پلاستیکی است، لذا با ایجاد کپک در این قسمت بوی ناخوشایندی احساس می‌شود. شما می‌توانید هرچند وقت یک بار به تمیز کاری بپردازید تا شاهد چنین مسئله‌ای نباشید.

دسترسی دشوار و بسیار سخت

در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، برای قرار دادن لباس‌ها در درام باید خم شد و این برای کسانی که از زانو درد رنج می‌برند ناخوشایند خواهد بود که در این صورت یا باید با این مسئله کنار بیایند و یا از لباسشویی دو طبقه (TWINWash) و یا درب از بالا استفاده کنند. در مدل درب از بالا که امروزه چندان رایج نیست سر و صدا و نیز مصرف آب بیشتر است.

بالا بودن قیمت لباسشویی

یکی دیگر از معایب لباسشویی های اتوماتیک که هنگام تهیه کردن این دستگاه با آن روبرو می شوید، قیمت بالای این‌گونه ماشین لباسشویی‌ها می باشد. زیاد بودن قیمت های این ماشین لباسشویی‌ها به دلیل استفاده از موتور مخصوص و سیستم توزیع قدرت ویژه، می باشد.

اما باید توجه داشته باشید که این ماشین لباسشویی ها دارای مزایایی می شود که در ادامه به چند مورد از آن ها می پردازیم.

معایب لباسشویی اتوماتیکمزایای ماشین لباسشویی بدون تسمه

برد ماشین لباسشویی بدون تسمه قوی است.

علاوه بر موتور مخصوص، این دستگاه ها مجهز به سنسورهای تشخیص حرکت بسیار دقیقی نیز می باشند.
علت آن هم این است که این سنسورها مستقیما بر روی چرخ دنده‌های دستگاه سوار می شوند.
به همین علت نیز می‌توانند سیگنال‌های ورودی و خروجی به موتور را با حساسیت بالاتری تشخیص داده و تعیین نمایند.
استفاده از این نوع سنسورها هم یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت آنها می‌ باشد.

بالا بودن هزینه تعمیر ماشین لباسشویی

بالا بودن هزینه تعمیر نیز از دیگر معایب لباسشویی اتوماتیک محسوب می شود. اگر ماشین لباسشویی‌های تسمه‌‌ای نقص فنی پیدا کنند، می‌توان با تعویض تسمه و پرداخت هزینه‌های نه چندان زیاد، دوباره به کار انداخته و از آن استفاده کرد. اما در صورتی که در ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه یک اشکال فنی نظیر شکستن یکی از چرخ دنده‌های موتور، باید تمام آن چرخ را تعویض گردد که این موضوع مستلزم پرداخت هزینه‌های بالاتری نسبت به نوع قبل می باشد.

در این مطلب با برخی از معایب لباسشویی اتوماتیک آشنا شدیم. اما باید توجه داشت که امکان بروز مشکلات مختلف برای این دستگاه وجود دارد که تمامی این مشکلات به راحتی قابل برطرف کردن هستند. برای برطرف کردن این مشکلات تنها کافیست که به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی نمایندگی تعمیرگاه مجاز مشکلات پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها