آموزش تعمیر لباسشویی

فیلم آموزشی و فایل صوتی رفع و تعمیر نشتی آب لباسشویی

تعمیر نشتی آب لباسشویی

 

فایل صوتی ” آموزش تعمیر و رفع نشتی آب ماشین لباسشویی “

 

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

نشتی آب لباسشویی توسط متخصصین مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در سریع ترین زمان ممکن و با تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی انجام می شود.

لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده جهت تعمیر لباسشویی توسط تیم تعمیرگاه مجاز اصل و اورجینال می باشد و خدمات تعمیر لباسشویی را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی کلیک کنید.

علت نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی

تعمیر نشتی آب لباسشویی

تعمیر نشتی آب لباسشویی

توجه داشته باشید که اگر تخصصی در تعمیرات ندارید در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما با تعمیر کار لباسشویی خود تماس بگیرید.

در اینجا به چند علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی پرداخته ایم تا بدون پرداخت هزینه به عیب یابی و رفع عیب بپردازید و در ادامه به شرح کامل هر کدام پرداخته ایم:

  1. نشتی، پارگی یا گرفتگی در شیلنگ های لباسشویی میتواند دلیل نشت آب از لباسشویی باشد.
  2. بررسی دیگ، کاسه نمد و بلبرینگ برای رفع مشکل نشتی آب در لباسشویی لازم است.
  3. بررسی دریچه ورودی آب سومین علت از دلایل نشت آب از زیر لباسشویی میباشد.
  4. بررسی پمپ تخلیه برای علت نشت آب در لباسشویی ضروری است.
  5. اگر مشکلی در لاستیک دور درب به وجود آید میتواند دلیل نشت آب از زیر لباسشویی باشد.
  6. مشکلات جا پودری میتواند منجر به نشت آب از زیر لباسشویی شود.

نشت آب از ماشین لباسشویی

شیلنگ‌ها

اگر ماشین لباسشویی نشتی دارد، اولین چیزی که باید بررسی کنید شیلنگ‌ها می باشد. داخل ماشین لباسشویی، انواع مختلفی هست که معمول ‌ترین آن‌ها شیلنگ تخلیه و ورودی آب هستند.

بررسی کنید که اتصال این دوشیلنگ با لباسشویی صحیح برقرار است و شیلنگ علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی نیست. همینطور برای اطمینان از پارگی و سایش شیلنگ، صفحه بالایی لباسشویی را بلند کنید.

ماشین لباسشویی‌ها همچنین دارای شیلنگ‌های داخلی هستند که شیر برقی را به مخزن جاپودری وصل می‌کنند. اگر این شیلنگ معیوب باشد در حین آب ‌گیری لباسشویی نشتی آب خواهید دید.

خرابی پمپ لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه آب، از شایع ‌ترین دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی است. این پمپ می‌تواند تسمه‌ ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی باشد.

اگر در طول چرخه شستشو نشت آب از لباسشویی را مشاهده کنید می‌توانید متوجه شوید که معیوب شدن پمپ تخلیه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی و علت نیامدن اب داخل لباسشویی است.

بنابراین باید پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن و در صورت نیاز تسمه ماشین لباسشویی در قسمت پمپ را بررسی کنید. با باز کردن قسمت جلویی به راحتی می‌توانید پمپ را بررسی و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

توجه: قبل از اقدام به بررسی علت نشت آب از ماشین لباسشویی و چک کردن پمپ برق دستگاه را قطع کنید.

علت آب دادن ماشین لباسشویی پاکشوما

بررسی دیگ ماشین لباسشویی

از دلایل دیگر نشت آب از ماشین لباسشویی، مشکل در تراز بودن دیگ است. زیرا عدم تراز بودن دستگاه در زمان کار لباسشویی باعث تکان خوردن و در نهایت ضربه به دستگاه می‌شود که سوراخ و شکاف ایجاد می‌شود.

همینطور اگر ماشین لباسشویی در زمان پر کردن آب و چرخاندن مخزن نشتی دارد ممکن است علت به  کاسه نمد مربوط باشد.

برای تحقیق نشتی آب از شفت، قاب پشتی ماشین لباسشویی را در آورید و اجازه دهید که ماشین لباسشویی کامل آبگیری کند.

به قسمتی که بلبرینگ قرار دارد نگاه کنید و ببینید آب خارج می‌شود. اگر کاسه نمد باید عوض شود، باید کل ماشین لباسشویی از هم باز شود.

توجه توجه: ریختن حجم بالایی از لباس ها در لباسشویی به مرور زمان دچار اختلال کار در کاسه نمد و بلبرینگ لباسشویی می‌شود که در نهایت منجر به نشت آب شود.

بررسی جاپودری لباسشویی

رسوب گرفتن جاپودری ماشین لباسشویی، از دیگر علت نشت آب از ماشین لباسشویی است. در واقع در مواردی به دلیل جرم گرفتن منافذ تعبیه شده در جای پودر ماشین لباسشویی فشار آب ورودی از شیر برقی به مخزن پودر ماشین لباسشویی باعث پاشش آب به خارج از جاپودری میشود.

همچنین اگر جاپودری ماشین لباسشویی ترک بخورد نیز باعث نشت آب از ماشین لباسشویی می‌شود. نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی بیشتر به همین علت یعنی ترک خوردگی آن است.

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر نشتی آب لباسشویی

تعمیر نشتی آب لباسشویی

دریچه ورودی آب

سومین علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی، دریچه ورودی آب است. این دریچه، وظیفه کنترل ورود آب گرم و سرد به داخل لباسشویی را دارد. این شیر در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد که شیلنگی به آن متصل شده است که از پنل عقب وارد دستگاه می‌شود.

دقت داشته باشید که باید دریچه و شیلنگ متصل به آن فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی نشود.

علت نیامدن اب داخل لباسشویی، علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند به همین دلیل باشد. توجه کنید که قبل از بررسی این قسمت حتما برق دستگاه را قطع کنید.

بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به دلیل استفاده زیاد و روزانه از ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب ممکن است معیوب شود. این مشکل می‌تواند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی شود.

بدین منظور باید سریعا به سراغ تعمیر لاستیک لباسشویی و نسبت به تعمیر و جا انداختن فنر دور لاستیک لباسشویی در قسمت درب اقدام کنید.رفت. یکی از دلایل دیگر که مخصوص به درب لباسشویی است، و باعث نشت آب از ماشین لباسشویی میشود؛ قفل نشدن آن است که با مواجه شدن با این مورد باید قفل درب را تعویض کنید.

در صورت بروز مشکل در دستگاه لباسشویی شما، هرگز خودتان اقدام به تعمیر نکنید و با تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی به شماره تماس 22737566 تماس بگیرید تا خدمات تعمیر لباسشویی شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

 

” جهت مشاهده ویدیوهای آموزشی ما در زمینه تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی

در اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.”

 

مطالب مرتبط : تعمیر لباسشویی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی خدمات تعمیرات انواع  لباسشویی کلیک کنید.

فیلم آموزشی دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی و راه حل رفع آن

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها