تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

علت گرم نشدن آب لباسشویی ال جی

علت گرم نشدن آب لباسشویی ال جی

گرم نشدن آب لباسشویی ال جی چه دلیلی دارد؟

آب گرم یکی از ملزومات کار ماشین لباسشوییه و اگه آب گرمای کافی نداشته باشه، لباسها تمیز نمیشن. به جز در مورادی که خودتون برنامه شستشو رو روی آب سرد تنظیم میکنین، لباسشویی باید آب رو گرم کنه. در غیر این صورت حتما مشکلی وجود داره که باید بررسی و ترمیم بشه. مثلا ممکنه المنت از کار افتاده باشه یا قطعات دیگه معیوب شده باشن. در این مقاله میخوایم با کمک کارشناسای تعمیر لباسشویی ال جی، دلایل گرم نشدن آب لباسشویی ال جی رو مورد بررسی قرار بدیم. البته دلایل و نکاتی که ذکر میکنیم فقط منحصر به لباسشویی های برند ال جی نیستن و در مورد محصولات سایر برندها هم صدق میکنن. برای آشنایی با دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی و روش های برطرف کردن این مشکل، به ادامه مطلب توجه کنین.

دلایل گرم نشدن آب لباسشویی ال جی

وقتی آب ماشین لباسشویی گرم نمیشه، حتما یکی از قطعات مربوط به دما ایراد دارن و درست کار نمیکنن یا به طور کلی از کار افتادن. برای عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی در این شرایط، باید قطعاتی مثل هیتر، المنت، تایمر، برد و ترموستات و سنسور حرارتی رو بررسی کرد. اگه المنت یا هیتر درست کار نکنه، دمای آب درست کنترل نمیشه و آب گرم نمیشه. یکی از ارورهای لباسشویی ال جی هم مربوط به عملکرد نادرست همین قطعه هست.
خرابی ترموستات هم مساله دیگه ایه که باعث گرم نشدن آب لباسشویی ال جی یا هر برند دیگه ای میشه. در واقع اگه سنسور یا ترموستات درست کار نکنه، المنت وارد مدار نمیشه و در نتیجه آب هم گرم نمیشه. تایمر و برد هم میتونن مانع از گرم شدن آب ماشین لباسشویی بشن. اگه این قطعات درست کار نکنن، فرمان های لازم به المنت نمیرسن و آب ماشین گرم نمیشه.

علت گرم نشدن آب لباسشویی ال جی
چگونه مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب لباسشویی ال جی یا هر برند دیگه ای، باید اول مشخص بشه که کدوم بخش ها آسیب دیدن. اگه خود المنت از کار افتاده باشه، نیاز به تعمیر یا تعویض این قطعه هست. تیم تعمیرات لباسشویی ال جی، برای این که بدونن این قطعه آسیب دیده یا نه، تست المنت رو انجام میدن. در صورت خرابی ترمسوتات و سنسور، این قطعات تعویض میشن. به این ترتیب المنت به حالت عادی در مدار قرار میگیره و آب به خوبی گرم میشه.

اگه برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی خراب باشه و به المنت در زمان مناسب فرمان کار نده، هیتر روشن نمیشه و آب هم گرم نشه. بنابراین یکی دیگه از روش های رفع مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی، تعمیر یا تعویض برد و تایمر هست. تشخیص خرابی هرکدوم از این قطعات نیاز به استفاده از ابزار ویژه ای داره و بهتره توسط تعمیرکارای ماهر انجام بشه. اگه تکنسین مهارت کافی در این زمینه نداشته باشه، ممکنه اشتباه کنه و باعث از کار افتادن ماشین به طور کامل بشه.

تست المنت لباسشویی ال جی

تو بخش قبلی گفتیم که تعمیرکارا موقع گرم نشدن آب لباسشویی lg ، تست المنت رو انجام میدن. اگه از ماشین های جدید استفاده میکنین، خرابی المنت یا هیتر به صورت یه کد خطا در نمایشگر به نمایش در میاد. کافیه کد مربوطه رو بشناسین تا متوجه بشین که المنت ایراد داره و باید تعمیر بشه. اما ماشین لباسشویی های قدیمی تر، کد خطا ندارن. در این مدل ها حتی اگه المنت از کار بیفته بازم ماشین کار میکنه و شما متوجه نمیشین که هیتر خراب شده. در این صورت، با لمس شیشه درب میشه فهمید که آب گرم شده یا نه.

اما این روش خیلی مطمئن نیست؛ چون معمولا شیشه ها ضخیم هستن و حرارت رو به درستی نشون نمیدن. برای تست سنتی و عامیانه المنت، میتونین برنامه ماشین لباسشویی رو روی cotton  تنظیم کنین. درجه آب رو هم روی 70 یا 90 تنظیم کنین و لباسشویی رو روشن کنین. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه اگه شیشه درب گرم نبود، احتمالا المنت از کار افتاده. مجددا تاکید میکنیم که بهتره برای رفع مشکل گرم نشدن آب لباسشویی ال جی از تکنسین های ماهر و با تجربه کمک بگیرین.

علت گرم نشدن آب لباسشویی ال جی
تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی، یه مجموعه حرفه ایه که به صورت ویژه به بررسی و رفع مشکلات این محصول میپردازه. در این مرکز که تحت نظارت مستقیم نمایندگی ال جی فعالیت میکنه، تکنسین هایی حضور دارن که تخصصی ترین دوره ها رو در زمینه تعمیرات لوازم خانگی گذروندن و از سال ها تجربه مفید در این زمینه برخوردار هستن.

این مهارت و تجربه بالا به همکارای ما کمک کرده که انواع مشکلات ماشین لباسشویی رو به دقت بررسی کنن و اقدامات لازم برای برطرف کردن اونا رو انجام بدن. نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی برای راحت کردن کار شما عزیزان، سرویس در محل ماشین لباسشویی ال جی رو هم ارائه میده. به این ترتیب نیازی نیست لباسشویی رو به تعمیرگاه ببرین و تیم تعمیرات ال جی، دستگاه رو تو منزل شما بررسی و ترمیم میکنن.

مطالب مرتبط

5 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها