آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی وستل, علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

 آشنایی علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

زمانی که لباسشویی را از البسه پر می کنید و منتظر آن هستید که لباسشویی شروع بکار کند و لباس ها مثل همیشه شسته و تمیز شوند، با مشکل روبرو می شوید و دیگ نمی چرخد. به دنبال آن هستید که، علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل را جستجو کنید.

چرا چرخه شستشو آغاز نمی شود و لباسشویی وستل کار شستشو را انجام نمی دهد؟

اگر می خواهید علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل و رفع این مشکل را بدانید، در این مقاله ما را همراهی کنید تا با دلایل آن شما را آشنا کنیم و برای رفع این ایراد، راه کارهای آن را با هم مرور کنیم.

عیب یابی در مورد خرابی و مشکلات لباسشویی وستل کاری تخصصی است. بهترین کار این است که با یک کارشناس تعمیرات لباسشویی مشاوره کنید.

بعد از خرید و نصب لباسشویی وستل، بهتر است دفترچه راهنمای لباسشویی وستل و مواردی که در این دفترچه برای راهنمایی کاربران تهیه شده مطالعه کنید.

در اینجا نیز ما با همراهی شما کاربر عزیز به این موارد می پردازیم:

بررسی علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

مقاله مرتبط: تعمیر ماشین لباسشویی وستل

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستلچرخش دیگ لباسشویی وستل

اگر به دنبال علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل هستید، ابتدا باید با نحوه چرخش دیگ آشنا شوید.

دیگ لباسشویی به وسیله فنرهایی که در لباسشویی تعبیه شده و از بالا و پایین بدنه به دیگ متصل است، کمک می کند تا دیگ با بدنه اتصال نداشته باشد. لگن یا آبکش لباسشویی که با شفت و سه نظام به دیگ متصل است، محل قرار گرفتن البسه است.

دیگ به وسیله فولی و تسمه و فرمان هایی که از برد الکتریکی یا تایمر می گیرد، عمل چرخش را انجام می دهد.

که در ادامه نیز به بررسی این قسمت ها می پردازیم.

در مدل هایی که جدید هستند و تسمه در آنها بکار گرفته نشده است، موتور DS وصل می کنند تا به وسیله برد الکترونیکی

چرخش موتور و دیگ لباسشویی انجام می شود. این مدل ها به دایرکت درایو معروف هستند.

حجم زیاد لباس در لباسشویی وستل

هنگامی که برای شست و شو دیگ لباسشویی را از لباس پر می کنید، باید از بالای لباس ها کمی آبکش را خالی بگذارید.

ظرفیت لباسشویی ها با هم متفاوت هستند و باید البسه را به میزان لازم و تعیین شده با ظرفیت لباسشویی وستل خود، در لباسشویی قرار دهید.

قرار دادن حجم زیاد از لباس، پرده، حوله، ملحفه و یا سایر البسه ها، تعادل در ماشین لباسشویی وستل را بهم می زند و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل از حجم زیاد لباس در دیگ می باشد.

برای اینکه شست و شویی بهتر داشته باشید و لباس ها به درستی در دیگ قرار بگیرند، بهتر است از حجم آنها کم کنید.

ظرفیت لباسشویی، بر روی پنل جلویی لباسشویی قابل مشاهده است.

پمپ لباسشویی وستل

اگر فیلتر لباسشویی یا پمپ به علت گیر کردن جسم یا پرز و کرک لباس یا … مسدود شده باشد، علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل است.

حتی ممکن است شیلنگ تخلیه نیز مسدود شده باشد. در این موقع دیگ پر از آب است و صدای وز وز از لباسشویی شنیده می شود. اگر آب تخلیه نشود، دستگاه به مرحله بعد نمی رود و دیگ نمی چرخد.

و شستشو به درستی و کامل انجام نخواهد شد.

برد اکترونیکی یا تایمر لباسشویی

اگر برد فرمان لباسشویی یا تایمر ایراد پیدا کرده و فرمان های لازم به قطعات و موتور و همچنین دیگ لباسشویی صادر نشود، می تواند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل باشد.

این قطعه انرژی موتور را تامین می کند. حرکت موتور سپس دیگ لباسشویی، بستگی به سالم بودن برد الکترونیکی دستگاه است.

اگر این قطعه در لباسشویی خراب شود، کار دستگاه مختل می شود و سایر قطعات لباسشویی کار نمی کند یا به درستی به کار خود ادامه نمی دهند.

ممکن است با ایراد در لباسشویی، ارورهایی نیز بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند. که هر یک گویای ایراد در قسمت های مختلف دستگاه می باشند. می توانید با مطالعه مقاله مربوط به کد خطاهای لباسشویی وستل، با این ارورها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

اگر برد لباسشویی خراب شد، بهتر است با تماس با تعمیرگاه مجاز درخواست تعمیرکار کنید. همکاران ما در تعمیرگاه مجاز با ثبت سفارش و تعیین وقت بازدید، برای شما کارشناس اعزام خواهند کرد.

موتور لباسشویی

همانطور که در بالا نیز شرح دادیم، اگر موتور و سایر قطعات لباسشویی از برد الکترونیکی یا تایمر دستورات لازم را به وسیله سنسورها دریافت نکنند، کار نمی کنند و موتور روشن نشده و دیگ لباسشویی نمی چرخد علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل از خرابی یا ایراد در موتور دستگاه، نیازمند عیب یابی در این قسمت از لباسشویی می باشد.

موتور لباسشویی چرخش معکوس دارد و دیگ با چرخش به یک سمت لباس ها را بهم می زند و از یک سو در جهت مخالف برای شستشو می چرخد، تا لباس ها به درستی شسته شوند.

اگر موتور کار نکند، یا کلا سوخته یا نیم سوز شده است.

در این حالت ممکن است از لباسشویی بوی سوختگی بیاید.

نوسان زیاد در جریان برق نیز، باعث خرابی در موتور لباسشویی است. بهتر است با تهیه یک محافظ مناسب برای لباسشویی، از نوسانات برق جلوگیری کنید.

کوپلینگ

کوپلینگ نیز ممکن است علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل باشد. این قطعه اتصال موتورلباسشویی به قسمت انتقال نیرو را به عهده دارد.

شفت موتور و گیربکس لباسشویی به کوپلینگ متصل هستند.

این قطعه اگر معیوب یا فرسوده شود، چرخش دیگ به درستی انجام نمی شود. بار زیاد لباس ها نیز ممکن است باعث خرابی در این قطعه ها باشد.

کلاچ

سرعت مناسب در لباسشویی به وسیله کلاچ انجام می شود.

دیگ و موتور لباسشویی با کمک کلاچ به هم متصل هستند.

اگر کلاچ فرسوده شود، یعنی شستشو به خوبی انجام نمی شود و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل از خرابی کلاچ و عملکرد نادرست آن است.

و کیت کلاچ نیز سرعت دادن به چرخش دیگ را به عهده دارد و سرعت در مراحل مختلف و خشک کن را تنظیم می کند.

مقاله مرتبط: تعمیر لباسشویی وستل

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل

مقاله مرتبط: تعمیرات لباسشویی وستل

فولی، تسمه و بلبرینگ لباسشویی

در مدل هایی که از تسمه برای لباسشویی استفاده می شود، معمولا موتور AC بکار رفته است. علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل در این لباسشویی ها از خرابی یا پارگی تسمه است و یا ممکن است تسمه از جای خود بیرون آمده و شل شده باشد.

تسمه بر روی فولی قرار گرفته است. زمانی که فولی شکستگی پیدا کند، دیگر دیگ لباسشویی وستل نمی چرخد.

تاخو و یا ذغال در لباسشویی نیز اگر مشکل داشته باشد، دیگ نمی چرخد.

بلبرینگ های لباسشویی چرخش دیگ را آسان تر می کند. اگر بلبرینگ ها شکسته شوند یا سائیدگی داشته باشند، به چرخش دیگ لباسشویی تاثیر می گذارند.

شکسته شدن شفت هم باعث قفل شدن دیگ و نچرخیدن دیگ لباسشویی می شود.

تمام این قسمت ها باعث گردش دیگ لباسشویی هستند. که اگر هر کدام ایراد پیدا کنند، ممکن است دیگ به سختی بچرخد و یا اصلا چرخش نداشته باشد. بهتر است این قطعات تعمیر یا تعویض شوند.

برای تعمیر لباسشویی وستل و یا سایر لباسشویی ها با نزدیک ترین نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. همکاران ما در تمام ایام هفته پاسخگوی شما عزیزان هستند.

موتورهای بدون تسمه

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل در مدل هایی که بدون تسمه هستند می تواند از بردی که به جای تاخو در کنار موتور اینورتر آنها تعبیه شده است باشد.

میکروسوئیچ و قفل درب و اجزای آن

چفت نشدن قفل درب لباسشویی وستل، باعث می شود که دستگاه کار نکند و دیگ نیز چرخشی برای شستشو نداشته باشد.

قفل درب برای ایمنی دستگاه تعبیه شده که اگر خراب باشد یا کار نکند و درب بسته نشود سوئیچ آن، فرمانی به کنترل پنل یا تایمر نمی فرستد.

مکانیزم قفل درب بسیار حساس است و اگر درست کار نکند، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

میکروسوئیچ درب لباسشویی اگر فعال شود و نیرویی برای شروع و عملکرد موتور ایجاد نشود، دستگاه کار نمی کند و می توان گفت دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی وستل از خرابی یا معیوب بودن میکروسوئیچ درب است.

برای تعویض یا تعمیر قطعات اصلی لباسشویی، با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید.

هر گاه لباسشویی و لوازم خانگی شما خراب شده یا نیاز به تعمیر آنها باشد، تیم تعمیرگاه مجاز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند. و فقط با یک تماس می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید متشکریم.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها