آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی, علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

همانگونه که می دانید در تمامی وسایل برقی از قطعات زیادی استفاده می شود که این قطعات دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشند، اما تمام این قطعات به یک شکلی تکمیل کننده کار یکدیگر در این لوازم می باشند که اگر هر کدام از این قطعات با مشکل روبرو شود شما با بروز اختلال در کارکرد دستگاه روبرو می شوید. اما یکی از این لوازم لباسشویی می باشد که علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی یکی از مشکلات این دستگاه می باشد.

اما عدم نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی یکی از شایع ترین مشکلات این دستگاه می باشد که بیشتر مراجعه کنندگان تعمیرگاه با این مشکلات روبرو شده اند، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی الجی آشنا شوید.

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده اید که دیگ لباسشویی تان نمی چرخد که باید بدانید دلایل زیادی وجود که باعث بروز این مشکل می شود و همین موضوع باعث می شود که سیر شستشو در لباسشویی شما با اختلال روبرو شود و رضایت کافی را از شستشوی لباسشویی نداشته باشید. به هیمن دلیل است که در ادامه با علت نچرخیدن دیگ در لباسشویی ال جی و دلایل بروز آن آشنا می شویم تا در صورتی که این مشکل را در لباسشویی مشاهده کردید بتوانید آن را برطرف نمایید. اما در برخی از موارد برطرف کردن این مشکلات تخصص بالایی نیازمند است که بهتر است در این موارد در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعمیرات اقدام نکنید زیرا باعث بروز مشکلات بیشتر در لباسشویی می شوید.

در صورتی که تخخص کافی را برای برطرف کردن این مشمل ندارید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و با کمک گرفتن از تکسنین های متخخص ما مشکل پیش آمده را در لباسشویی خود برطرف نمایید.

  1. ریختن لباس بیش از حد مجاز در دیگ لباسشویی

از اصلی ترین دلایلی که باعث علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی می شود و می توان به آن اشاره کردن پر کردن طرفیت لباسشویی بیش از حد مجاز می باشد که. تمامی لباسشویی ها دارای یک حد مجاز هستند که ما باید با توجه به آن ها لباس ها را در لباسشویی قرار دهیم.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت توجه نکردن به این موضوع و قرار دادن لباس ها بیشتر از حد مجاز لباسشویی باعث می شود تا فشار زیادی به لباسشویی شما وارد شود و همین موضوع باعث می شود که شما عدم چرخش دیگ لباسشویی ال جی و یا متوقف شدن سیر شستشوی لباسشویی را مشاهده نمایید.

پس با توجه به این موضوع توصیه ما به شما این است که برای بیشتر کردن عمر مفید لباسشویی، تجربه شستشوی بهتر، تجربه کردن خشک کردن بهتر لباس ها و جلوگیری از بروز مشکل برای قطعات لباسشویی سعی بر این موضوع داشته باشید که تقریبا ¼ از حجم داخلی دیگ لباسشویی ال جی را خای قرار دهید.

توجه داشته باشید که لباسشویی هایی که امروزه به بازار عرضه می شوند، میزان طرفیت مجاز آن ها روی بدنه لباسشویی نوشته شده ات. پس به این ظرفیت توجه داشته باشید و با توجه به ظریفت دستگاه لباس ها را در آن قرار دهید.

لازم به ذکر است که امروزه در تمامی دستگاه ها، میزان ظرفیت آن ها را بر روی بدنه می نویسند تا بیش از حد ظرفیت از آن استفاده نشود.

بیشتر بدانید : تعمیر لباسشویی ال جی 

  1. خرابی تنظیمات وسوئیچ

سوئیچی که در زیر درب لباسشویی تهیه شده است یکی دیکر از قطعاتی می باشد که بروز اختلال برای آن علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی می باشد. وظیفه اصلی این سوئیچ جلوگیری از وارد شدن دست یا دیگر اجزای خارجی به داخل لباسشویی می باشد، پس با توجه به این موضوع در صورتی که این قطعه در لباسشویی دچار مشکل شده شود باعث جلوگیری از اجرای برنامه های شستشو در لباسشویی می شود. پس از این موضوع نتیجه میگیریم که باید از سالم بودن این سوئیچ با استفاده از روش های مختلف و استفاده از مولتی متر مطمئن شویم.

اما موضوع دیگری که قابل توجه است و باید به آن توجه زیادی کرد، مشاهده کردن تنظیمات و مطمئن شدن از انتخابگر سرعت به درستی است. به این موضوع توجه کنید که این سوئیچ را هیچ وقت نباید در بین دیگر سرعت ها قرار دهید.

  1. خرابی میکروسوئیچ

همانطور که می دانید با گذشت و پیشرفت تکنولوژی امکانات در لباسشویی بیشتر شده است که این موضوع باعث راحت تر کردن کار مصرف کننده و بیشتر شدن ایمنی در دستگاه شده است. اگر بخواهیم به یکی از این امکانات اشاره کنیم می توانیم به، میکروسوئیچ (مجموعه قفل درب لباسشویی) اشاره کنیم که وظیفه اصلی این قطعه در لباسشویی به این صورت است که در صورت باز بودن درب لباسشویی به وجه نمی گذارد سیر شستشو شروع شود

اما توجه داشته باشید در صورت خرابی میکروسوئیچ و یا بروز مشکل برای یکی از قطعات آن می تواند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی باشد. پس در صورت خرابی این قطعه بار به بررسی تمام اجزای بپردازید و در صورت نیاز داشتن به تعمیر برای تعمیر آن ها اقدام نمایید و در صورت که نیاز به تعویض داستند آن ها را تعویض نمایید.

برای بررسی میکروسوئیچ می توانید از مولتی متر استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید جریان الکتریکی اجزای این دستگاه را بررسی نمایید باید از این وسیله استفاده نمایید و اگر هر کدام از اجزای آن قطع باشد باید برای تعویض آن اقدام نمایید.

تعمیر این قطعات نیازمند تخصص بالایی است و در صورت نیاز داشتن به تعمیر این اجزا باید از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در صورت نیاز داشتن به تعویض این قطعات می توانید با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و از تکنسین های متخصص ما در این زمینه کمک بخواهید.

  1. خرابی پمپ تخلیه

خرابی پمپ در برخی از موارد باعث بروز این مشکل نیز می شود. اما توجه داشته باشید خرابی پمپ تخلیه لباسشویی الجی باعث تخلیه نکردن لباسشویی ال جی و یا تخلیه نادرست آب لباسشویی می شود. پس با توجه به این موضوع خرابی ان قطعه را می شود از این دو مورد تشخیص داد.

  1. خرابی تسمه ها

اما یکی از اصلی ترین قطعاتی که می تواند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی باشد می تواند تسمه ها و یا چرخ تسمه باشد. توجه داشته باشدی که تسمه در لباسشویی نباید پاره شوند، اگر این تسمه ها پاره شوند شما نچرخیدن دیگ را مشاهده می کنید.

در صورت پاره شدن اتسمه ها نمی توانید از ماشین لباسشویی استفاده نمایید و با توجه به این موضوع باید در اولین اقدام برای تعویض این قطعه اقدام نمایید.

بهتر است که برای تعویض این قطعه از یک تکنسین متخصص استفاده نمایید تا هنگام تعمیرات تسمه، قرقره را نیز مورد بررسی قرار دهد تا در صورت مشکل داستن قطعه آن را تعمیر کند.

به این موضوع توجه داشته باشید که چرخه تسمه حتی نباید دارای مشکلات جزئی باشد، زیرا در این باعث می شود عملکرد تسمه به خوبی انجام نشود و مشکلات بیشتری در لباسشویی رخ بدهد.

خرابی موتور

در قسمت های قبل به بررسی برخی از دلایل بروز این مشکلات پرداختیم، اما در این قسمت اصلی ترین دلیل که باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی می شود را با هم بررسی می نماییم. امروزه برای کمک کردن به چرخش راحت تر دیگ لباسشویی از کلاچ استفاده می کنند، توجه داشته باشید برای چرخش دیگ لباسشویی باید چرخ دنده هایی که به جند میله وصل می باشند به درستی کار کنند تا درام در دیگ شستشو درست شود. پس با توجه به این موضوع در صورت بروز مشکل د رآن ها می تواند در چرخیدن لباسشویی باعث بروز مشکل شود

در لباسشویی هایی که از سیستم کلاچ استفاده می شود با افزایش سرعت در چرخش به صورت آهسته روبرو می شویم که باعث بروز برخی از مشکلات مانند ساییده شدن و یا خرابی آن می شود که این موضوع باعث می شود دیگ لباسشویی ال جی نچرخد.

در برخی از موارد دیده شده است اصلی ترین موضوع که علت نچرخیدن دیگ لباسشویی الجی می باشد خراب بودن اسپین های لباسشویی می باشد. این اسپین ها یا همان همزن دستگاه را به محور متحرک آن وصل می کند که همین موضوع باعث چرخش دیگ با سرعت می شود.

اما در بیشتر لباسشویی ها برای تعویض جهت چرخش از موتور معکوس استفاده می شود. پس توجه داشته باشید که در صورتی که دستگاه به یک طرف به خوبی میچرخد اما در جهت دیگر خوب عمل نمی کند باید موتور دستگاه را توسط تکنسین متخصص بررسی نمایید تا دچار مشکل نشده باشد.

برطرف کردن علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی در تعمیرگاه مجاز

در این مقاله به بررسی دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی الجی پرداختیم. چند مورد از دلایل بروز این مشکل را با هم بررسی و کردیم و با چگونگی برطرف کردن آن ها آشنا شدیم، اما برطرف کردن این مشکلات نیازمند تخصص زیادی می باشد که شما عزیزان باید توجه داشته باشید در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعمیر آن اقدام نکنید پس با توجه به این موضوع می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با کمک گرفتن از تکنسین های متخصص ما به تعمیر لباسشویی ال جی خود بپردازید.

برای ثبت سفارش خرابی دستگاه خود و تعمیر لباسشویی الجی می توانید از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین اقدام نمایید و یا با تماس گرفتن با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز به و شرح خرابی خود سفارش خود را ثبت کنید و منتظر باشید تا تکنسین در کمترین زمان به محل مورد نظر شما فرستاده شود و به تعمیر ماشین لباسشویی الجی شما بپردازد.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650 (021)

مطالب مرتبط

1.5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها