تعمیر لباسشویی, علت نشت آب از جاپودری لباسشویی

علت نشت آب از جاپودری لباسشویی

علت نشت آب از جاپودری لباسشویی

علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

همانگونه که می دانید، امکان بروز مشکلات مختلف برای لباسشویی وجود دارد. این مشکلات در لباسشویی زیاد می باشند، اما یکی از شایع ترین مشکلات لباسشویی نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی می باشد. علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اکثر مراجعه کنندگان به نمایندگی تعمیرگاه مجاز با این مشکل در ماشین لباسشویی خود روبرو شده اند. در این مقاله قرار است با دلایل بروز این مشکل در لباسشویی آشنا شویم تا بتوانیم در صورت مشاهده کردن آن به تعمیر لباسشویی در این زمینه بپردازیم.

برای برطرف کردن آبریزی جاپودری نیازی ندارد که شما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. ما در این مقاله قرار است با علت آبریزی جاپودری لباسشویی و نحوه برطرف کردن آن آشنا شویم. با مطالعه کردن این مقاله شما عزیزان می توانید به راحتی مشکل آبریزی جاپودری را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

دلایل مختلفی که باعث نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی می شوند

توجه داشته باشید که نشت آب از ماشین لباسشویی می تواند به دلایل مختلفی در لباسشویی رخ بدهد، اما از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل در لباسشویی موارد زیز هستند:

نصب غیر اصولی ماشین لباسشویی، فشار آب زیاد در جاپودری، بروز مشکل برای هیدروستات و برخی از مشکلات دیگر. در ادامه این مقاله قرار است به بررسی هر کدام از این موارد به صورت خلاصه بپردازیم.

نصب غیراصولی ماشین لباسشویی

نصب غیراصولی ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید که باید نصب ماشین لباسشویی به وسیله یک تکنسین متخصص در زمینه مربوطه انجام شود. در صورتی که ماشین لباسشویی شما اشتباه نصب شود، ماشین شما دچار مشکلات مختلفی مانند: آبریزی از جاپودری یا سر و صدای زیاد لباسشویی شود. در صورتی که ماشین لباسشویی خود را تازه تهیه کرده اید، برای نصب کردن لباسشویی حتما باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید، زیرا در صورتی که ماشین لباسشویی خود را به صورت غیر اصولی نصب نمایید، با مشکلات مختلف در ماشین لباسشویی خود روبرو خواهید شد. در صورتی که نیاز به نصب لباسشویی دارید می توانید یا نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. همچنین اگر هر کدام از لوازم خانگی شما دچار مشکل شده است می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تخصصی ما مشکل پیش آمده را برای لوازم خانگی خود برطرف نمایید.

گرفتگی جاپودری ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت نشت آب از لباسشویی گرفتگی جاپودری می باشد. از آنجا که آب مورد نیاز برای شستشو لباس ها از طریق جاپودری به دیگ لباسشویی فرستاده می شود، در صورت مسدود شدن تسن این مسیر آب داخل جاپودری جمع می شون و همین موضوع علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می شود. اما مسدود شدن این مسیر دلایل مختلفی دارد که اصلی ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

استفاده کردن از شوینده های نا مرغوب
استفاده کردن از پودر پستی به جای پودر ماشین.
عدم تمیز کردن جاپودری به صورت دوره ای
مسدود شدن مسیر به وسیله اجسام ریز
جمع شدن پودر در جاپودری لباسشویی
دلایلی که گفته شد تنها برخی از علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می باشد. در صورتی که به صورت دوره ای را بررسی نمایید و از دستگاه خوب نگهداری کنید تا جایی که امکان دارد از بروز این مشکلات جلوگیری خواهید کرد.

جاپودری لباسشویی شکسته شده یا فرسوده شدن است

در صورتی که از ماشین لباسشویی خود چندین سال است که استفاده می کنید، طبیعی می باشد که برخی از قطعات ماشین لباسشویی شما دچار شکستگی و یا پوسیدگی شده باشد.  همین پوسیدگی در جاپودری لباسشویی می تواند یکی دیگر از علت نشت آب از جاپودری لباسشویی شود. در صورتی که این مشکل را در لباسشویی مشاهده‌ کردید، جاپودری لباسشویی را از جای خود در بیارید و مقداری آب را دز داخل آن بریزید، در صورتی که آب نشتی کرد، حتما جاپودری ماشین لباسشویی شما شکسته و یا فرسوده شده است. در صورتی که این مشکل را در لباسشویی مشاهده کردید می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و جاپودری اصل و اورجینال لباسشویی خود را تهیه نمایید. توجه نمایید که قیمت جاپودری لباسشویی ال جی، بوش، حایر و دیگر برند ها به مدل و اندازه آن بستگی دارد.

فشار آب داخل جاپودری زیاد است


در صورتی که در محل یا منطقه ای زندگی می کنید که فشار آب زیاد است و یا اینکه موتور پمپ ساختمان شما از حجم آب بالایی برخوردار می باشد، این احتمال وجود دارد که با مشکل خروج آب از جاپودری لباسشویی روبرو شوید. در صورتی که با این مصاحبه مشکل در لباسشویی روبرو شده اید می‌توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و با استفاده از خدمات ما مشکل خود را برطرف نمایید. برای برطرف کردن این موضوع باید فشار آب محل سکونت خود را تنظیم نمایید نا از نشت آب لباسشویی جلوگیری نمایید. توجه نمایید که این مشکل در ماشین لباسشویی باعث مصرف بیرویه آب و سر و صدای بیش از حد پیکیج شما نیز می شود که باید در اولین فرصت آن را برطرف نمایید.

برای هیدروستات لباسشویی مشکلی پیش آمده است

یکی دیگر از علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می تواند خزابی هیدروستات دستگاه باشد. یکی از قطعات کاربردی و اصلی ماشین لباسشویی که وظیفه کنترل کردن حجم آب ورودی به داخل دستگاه دستگاه را بر عهده دارد، هیدروستات ماشین لباسشویی می باشد. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، آبی که به داخل لباسشویی‌ وارد می شود بیش از حد نیاز لباسشویی‌ می باشد و به همین دلیل است که آب از لباسشویی‌ نشتی می کند. برای برطرف کردن این مشکل و تعمیر هیدروستات حتما باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

استفاده کردن از مواد شوینده نامناسب

استفاده کردن از مواد شوینده نامناسب

شاید شما هم این موضوع را در ماشین لباسشویی مشاهده کرده اید که کف از ماشین لباسشویی به بیرون میاید. بیشتر مصرف کنندگان ماشین لباسشویی بر این باورند که در صورت کثیفی زیاد لباس ها باید پودر یا مایع بیشتری در لباسشویی بریزند که این موضوع غلط می باشد. علت اینکه کف از ماشین لباسشویی بیرون می زند همین موضوع می باشد می باشد. در صورتی که در جاپودری ماشین لباسشویی خود مواد شوینده زیادی بریزید، آب و کف از جاپودری نشت خواهد کرد. اگر لباس های شما کثیف می باشند باید آن خا را دو دور بشویید. در این کونه موارد باید از مخزن سوم که محل ریختن پودر یا مایع اضافه می باشد استفاده نمایید.

لرزش و تکان خوردن لباسشویی به صورت مداوم


جابجایی ها و تکان خوردن های مداوم ماشین لباسشویی یکی دیگر از علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می باشد که باعث گرفتگی مسیر ورود آب و شوینده به داخل دیگ لباسشویی می شود. برای اینکه این مشکل را برطرف نمایید باید قسمت جلویی لباسشویی را باز نمایید و پیچ و تاب ها را برطرف کنید. توجه داشته باشید ما به شما توصیه می کنیم که تعمیر ماشین لباسشویی بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید‌.

نحوه صحیح تمیز کردن جاپودری لباسشویی


یکی  دیگر از دلایلی که علت نشت آب از جاپودری لباسشویی می باشد تعمیر نکردن دوره ای و صحیح جاپودری لباسشویی می باشد. در صورتی که به صورت دوره ای این مخزن را تمیز نکنید، مواد شوینده ای که در آن باقی می ماند از ورود آب و مواد شوینده به داخل دیگ لباسشویی جلوگیری می کند. برای اینکه به تمیز کردن جاپودری بپردازید در ابتدا باید جاپودری را از جای خودش در بیاورید. نحوه جدا کردن جاپودری در بیشتر برندها یکی می باشد. در برخی از مدل های لباسشویی یک شاسی در کنار مخزن وجود دارد که با فشار دادن آن می توانید جاپودری را جدا نمایید.

در اولین مرحله ابتدا قطعات جاپودری را با دقت جدا کنید و بعد از آن هر قسمت را با استفاده از اسفنج به خوبی تمیز نمایید. همچنین توجه داشته باشید مخزنی که جاپودری داخل آن قرار دارد را هم باید بشویید تا اگر پودر و مایع در آن وجود دارد از بین برود. بهتر است که این کار را به صورت دوره ای و ماهانه (یک بار در ماه) با آب داغ انجام دهید تا کلیه باکتری ها و جرم ها از بین بروند.

در این مقاله با علت نشت آب از جاپودری لباسشویی، نحوه برطرف کردن آن و نحوه شستشوی جاپودری آشنا شدیم. در صورتی که با این مشکل یا مشکلات دیگر در لباسشویی روبرو شده اید اما تخصص کافی را برای برطرف کردن آن ندارید می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرگاه مجاز و کمک گرفتن از تعمیرکاران ما مشکلات ماشین لباسشویی خود را برطرف نمایید.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742 (021)

مطالب مرتبط

2 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ب ر
ب ر
2 ماه قبل

بسیارسپاس ازدانستنی های کاربردی که درسایتتون می گذارید.

تعمیرگاه مجاز
مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  ب ر

درود و سپاس