تعمیر لباسشویی, علت صدای لباسشویی

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت صدای لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی صدا میده، معرفی دلایل و راه‌حل‌های رفع آن

یکی از وسایل پر استفاده در منزل که باعث پاکیزگی و راحت شدن پروسه شست و شو برای ما شده اند لباسشویی ها هستند، اما این امکان وجود دارد که لباسشویی ها نیز مانند دیگر وسایل خانگی دچار اختلال شوند و باعث شوند که ما لباس ها را با دست بشوییم. اما کمتر پیش می آید که لباسشویی ها به یکباره از کار بیفتد و در بیشتر موارد لباسشویی از خراب شدن هشدار هایی به ما می دهد به عنوان مثال سروصدای زیاد در لباسشویی در صورتی که شما دوستان عزیز با مشکل سروصدا در لباسشویی خود روبرو شده اید و به دنبال برطرف کردن این مشکل می گردید توصیه ما به شما این است که با خوادن این مقاله با دلایل علت صدای لباسشویی آشنا شوید و مشکل خود را برطرف کنید.

مراجعه کنندگان گرامی، در صورتی که با مشکل صدای زیاد در لباسشویی خود مواجه هستید توصیه ما به شما این است که این مقاله را به صورت دقیق مطالعه فرمایید و با کمک تکنسین متخصص و تعمیرکار لوازم خانگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی به بررسی دستگاه خود بپردازید و آن را در محل مورد نظر خودتان به تعمیر لباسشویی بپردازید.

علت صدای جیر جیر لباسشویی

تمام لباسشویی ها در هر برندی باشند دارای یک سری قطعات ثابت مانند یاتاقان هستند که یاتاقان ها این وظیفه را دارند تا در لباسشویی ها به حرکت مناسب مخزن آن ها کمک کنند، یاتاقان ها در واقع به یک سری توپ های کوچک فلزی گفته می شود که همه ی آن ها به دنبال یکدیگر قرار دارند و در صورت شروع کردن کار لباسشویی این قطعات نیز شروع به چرخش می کند. اما وجود یاتاقان ها چه ارتباطی با علت صدای جیر جیر لباسشویی دارد؟ در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز انواع برند لباسشویی ایرانی و خارجی به بررسی این موضوع میپردازیم:

همانطور که گفته شد جنس این توپ های کوچک از فلز می باشد، این امکان وجود دارد که در اثر در آمدن این توپ ها از مسیر خود شاهد سر و صدای لباسشویی ها باشیم.

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد صدای جیر جیر در لباسشویی می شود نیاز داشتن دستگاه به روغن کاری است.

اما از اصلی ترین و اولین مشکلاتی که باعث ایجاد صدای جیر جیر در لباسشویی میشود می تواند خشک شدن کاسه نمد لباسشویی باشد.

در صورتی که صداهای کوچک و ممتد مانند رها شدن گوی های فلزی بهتر است برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به لباسشویی در اولین اقدام با کمک گرفتن از تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی دستگاه را بررسی و تعمیر کنید.

علت صدای لباسشویی

دلیل صدای تق تق ماشین لباسشویی

هرکدام یک از صداهایی از لباسشویی به گوش می رسد اعلام کنده وجود یک مشکل در یکی از قطعات لباسشویی است. در برخی از موارد مصرف کنندگان لباسشویی از ایجاد صدای تق تق در ماشین لباسشویی خود شکایت می کنند در ادامه مقاله به بررسی دلایل بروز صدای تق تق در لباسشویی می پردازیم:

در تمامی لباسشویی ها قطعه ای به نام کمک فنر وجود دارد که وظیفه این کمک فنر نگه داشتن محفظه در داخل دیگ لباسشویی است.

مخزن لباسشویی با کمک این قطعه حرکت می کند.

در برخی از موارد این اتصال جدا می شود و باعث می شود که صدایی مانند صدای اصابت دو جسم و یا صدای تق تق ایجاد می کند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث بروز صدای تق تق در لباسشویی می شود می تواند محل قرار گیری نامناسب لباسشویی باشد.

همچنین در برخی از مدل های لباسشویی در صورت کم بودن میزان لباسشویی های درون مخزن لباسشویی شاهد حرکت آزاذانه مخزن و ایجاد صدایی مانند صدای تق تق در لباسشویی هستیم که در واقع این صدا به دنباله برخورد دیگ لباسشویی به دیواره های اطراف خود ایجاد می شود.

بررسی دلایل سر و صدای لباسشویی در هنگام شستشو

همانگونه که در قسمت های قبلی گفته شد صداهای مختلف در لباسشویی می تواند نشان از خرابی یک قطعه از این دستگاه باشد. اما در برخی از موارد ماشین های لباسشویی در هنگام شستشو صدای بلندی را ایجاد می کنند که در ادامه این مقاله به بررسی کامل و دقیق دلایل سرو صدای لباسشویی در هنگام شستشو می پردازیم:

این امکان وجود دارد که هنگام تراز نبودن لباسشویی در صورت روشن کردن آن با صدای بلندی روبرو شوید.

در برخی از موارد در بعضی از مدل های لباسشویی این امکان وجود دارد که در صورت کمتر و یا بیشتر بودن لباس ها از میزان استاندارد در هنگام شستشو با صدای بلند آن مواجه باشیم.

این امکان وجود دارد که در برخی از موارد صدای زیاد لباسشویی در هنگام شستشو مرتبط با خشک بودن قطعات داخلی لباسشویی باشد که در این صورت می توانید با روغن کاری قطعات این مشکل را برطرف کنید.

در برخی از موارد امکان دارد که صدای لباسشویی به دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی باشد که در این صورت فقط باید درب لباسشویی را باز کنید به کمک دست اقدام به چرخاندن دیگ لباسشویی کنید.

ممکن است که صدای زیاد لباسشویی بر اثر افتادن یک جسم خارجی و یا سکه ای که درون جیب لباس ها بوده است ایجاد شده باشد که در صورت قرار گرفتن اجسام خارجی در مسیر خروج آب دلیل بروز ایجاد سر و صدا میشود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد سرو صدای لباسشویی در هنگام خشک کردن می تواند مربوط به خرابی بلبرینگ های لباسشویی باشد.

برخی از موارد دلیل بروز سروصدا در لباسشویی می تواند قرار گرفتن اجسام خارجی در مسیر خروجی آب باشد.

ایجاد اختلال در کارکرد پمپ لباسشویی نیز می تواند یکی دیگر از دلایل بروز سرو صدای لباسشویی در هنگام شستشوی لباس ها باشد.

علت صدای لباسشویی در دور خشک کن چیست؟

در صورتی با سرو صدا موقع خشک کردن لباس ها مواجه شدید، دلیل بروز این سر و صدا می تواند خرابی یکی از قطعات زیر باشد.

  • بلبرینگ
  • شفت
  • کاسه نمد

به این موضوع دقت کنید که دیگ لباسشویی کلا دو تیکه است. تکه فلزی تکه پلاستیکی. دیگ لباسشویی با کمک گرفتن از یک کاسه نمد تکه فلزی را از تکه پلاستیکی جداسازی می کند. کاسه نمد به مرور زمان خراب می شود و باعث نشتی آب می شود. هنگامی که آب نشت پیدا می کند به دلیل برخورد آب با بلبرینگ باعث خرابی این قطعه می شود. خرابی بلبرینگ باعث ابجاد صدای لباسشویی در دور خشک کن می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید کاسه نمد و بلبرینگ را تعویض کنید و شفت را به تراشکاری بسپارید.

چرا لباسشویی صدا میده؟ نظر تکنسین تعمیرگاه مجاز درباره مشکل صدای لباسشویی

دلیل صدا دادن لباسشویی چیست؟ این مشکلی است که بیشتر مراجعه کنندگان تعمیرگاه مجاز با آن روبرو شده اند. تکنسین تعمیرگاه مجاز به بررسی علت صدای لباسشوی در مواقع مختلف پرداخته است.

نصب لباسشویی خود را به یک متخصص بسپارید.

در هنگام نصب کردن لباسشویی باید دستگاه را تراز کنید و پیچ های نگه دارنده آن را که در پشت لباسشویی تعبیه شده است را آزاد کنید.

در صورتی که این دو مورد را رعایت نکنید، با مشکل سر و صدا در لباسشویی خود روبرو می شود.

به میزان لباسی که در لباسشویی میریزید دقت نمایید و بیش از حد مجاز در آن لباس نریزید.

به این موضوع توجه کنید که اگر از لباسشویی خود برای شستن پتو می خواهید استفاده کنید، پتو را به تنهایی در آبکش نیندازید.

پتو به دلیل آبگیری سنگین خواهد شد و در یک گوشه آبکش در هنگام شستشو قرار میگیرد و همین موضوع باعث می شود صدا در لباسشویی ایجاد شود.

در صورتی که کمک های بالا و پایین دیگ لباسشویی خراب شده باشند، دستگاه شما با صدا روبرو می شود.

روی دیگ لباسشویی، یک وزنه جهت تعادل بخشیدن در حین شستشو تهیه نمایید.

هنگامی که وزنه ی روی دیگ لباسشویی به هر دلیلی، حتی یک ترک کوچک هم بخورد، لباسشویی دچار سر و صدا می شود.

پمپ تخلیه لباسشویی دارای یک پروانه است که اگر خراب شده باشد، در آن قسمت لباسشویی با صدا مواجه خواهید شد.

در صورتی که لباسشویی در حین کار خشک کن صدا می دهد، مربوط به اختلال در قطعات بلبرینگ، شفت و کاسه نمد می باشد.

مشکل شفت لباسشویی را می توان با تراشکاری برطرف کرد اما کاسه نمد و بلبرینگ معمولا باید تعویض کرد.

علت صدای لباسشویی

چگونه مشکل صدای لباسشویی را برطرف کنیم؟

در صورتی که می خواهید بدانید که چگونه باید مشکل صدای لباشسویی را حل نمایید، باید در اولین قدم بدانید که صدا از کدام قسمت لباسشویی است.

در اولین اقدام برای برطرف کردن مشکل صدای لباسشویی باید به تراز بودن دستگاه دقت نمایید.

پایه ها را بررسی کنید امکان دارد به اندازه کافی محکم نباشند.

در لباسشویی یک آچار برای محکم کردن پیچ های زیر دستگاه تهیه شده است و باید پایه ها را  با آن محکم کرد.

یکی دیگر از علت های صدای لباسشوی مربوط به پمپ تخلیه می باشد.

در صورتی که به پروانه های پمپ تخلیه اشیاء خارجی گیر کرده باشد که با مشکل تخلیه نشدن آب روبرو شوید، علت صدای لباسشویی در قسمت پمپ تخلیه می شود.

در اولین اقدام باید پروانه های پمپ تخلیه را از هرگونه گرفتگی برطرف کنید و در صورتی که مشکل برطرف نشد احتمال خرابی پمپ تخلیه وجود دارد و باید آن را تعویض کنید.

برطرف کردن صدای لباسشویی در زمان خشک کن یک کاری است که نیازمند تخصص بالایی است و حتما باید توسط تعمیرکار لباسشویی مربوط به شفت، بلبرینگ، کاسه نمد بررسی و عیب یابی شود.

در صورتی که علت صدای لباسشویی مربوط به شکستگی وزنه روی دیگ بود، باید آن را تعویض کنید.

مراجعه کنندگان گرامی، در صورتی که می خواهید اطلاعات کافی درباره مشکل سر و صدا در لباسشویی خود داشته باشید و سوالی ذهن شما را درگیر کرده است، می توانید در دیدگاه همین مقاله با کارشناسان ما در تعمیرگاه مجاز به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

هنگامی که لباسشویی شما با مشکل سروصدا روبرو شده است و این مقاله برای برطرف کردن مشکل شما اطلاعات کافی را ندارد شما دوستان عزیز می توانید به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. شما دوستان عزیز می توانید از طریق شماره های ثبت شده نمایندگی تعمیرگاه مجاز در سایت تماس بگیرید و بعد از انجام هماهنگی های لازم در اولین اقدام اعزام تکنسین متخصص به محل مورد نظر شما اعزام می شود تا مشکل لباسشویی شما را برطرف کند.

هچنین شما دوستان عزیز می توانید به صورت آنلاین و در 24 ساعت شبانه روز خرابی دستگاه خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما در اولین فرصت باشید تا با شما تماس بگپیرند و بعد ازهماهنگی های لازم تکنسین متخصص لباسشویی در تهران از نزدیک ترین نمایندگی به محل مورد نظر شما اعزام شود.

شماره تلفن های نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77394838_88592650_22737563_44287993

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehrshad
Mehrshad
1 سال قبل

سلام
ممنون میشم علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی به هنگام شستشو رو توضیح بدید ممنون میشم