تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی دوو

علت سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی دوو

علت سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی دوو

علت سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی دوو اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است برای لباسشویی دوو پیش آمده و باعث آزار و نگرانی شما شود. شاید بارها سعی کردید این لکه های سیاه را پاک کنید اما موفق نشده اید.در این مطلب علل اصلی سیاه شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی دوو و راه های جلوگیری از آن و همچنین راه حل از بین بردن لکه های سیاه را مورد بررسی قرار می دهیم. در صورتیکه با راه حل های ذکر شده در این مطلب به نتیجه نرسیدید، می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه تعمیر لباسشویی دوو با کارشناسان نمایندگی تعمیرگاه مجاز بگیرید. تا پایان با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن لکه سیاه روی لاستیک لباسشویی دوو

علت اصلی به وجود آمدن لکه های سیاه روی لاستیک درب ماشین لباسشویی دوو این است که اغلب افراد بعد از بیرون آوردن لباس های شسته شده، لباسشویی را به حال خود رها کرده و درب آن را می بندند. بدون اینکه متوجه باشند این کار به ماشین لباسشویی آسیب رسانده و سلامتی افراد را به خطر می اندازد و بیماری های تنفسی و آلرژی های پوستی را به وجود می آورد.

بستن درب لباسشویی در حالی که هنوز لاستیک دور درب و داخل دیگ لباسشویی مرطوب و نم دار است باعث به وجود آمدن لکه های سیاه کپک و باکتری در محیط گرم و مرطوب می شود. بخشی از این کپک و باکتری به صورت لکه های سیاه و قهوه ای روی لاستیک درب قابل مشاهده بوده و بخش عمده آن درون دیگ و دور از دید است. اگر تا به حال به این موضوع توجه نکرده اید کافیست لبه های لاستیک درب را کمی برگردانید تا کپک و کثیفی زیر آن را ببینید. این آلودگی علاوه بر ایجاد لکه سیاه باعث بوی بد لباسشویی نیز می شود.

راه حل جلوگیری از سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی دوو

بسیاری از افراد برای خلاص شدن از لکه های سیاه، لاستیک دور درب را تعویض می کنند و برای از بین بردن بوی نامطبوع از بوگیر استفاده می نمایند. در حالی که این قبیل اقدامات مشکل سیاه شدن لاستیک را که در اثر استفاده نادرست به وجود می آید حل نمی کند.

خشک کردن لاستیک درب لباسشویی بعد از هر بار استفاده

بهترین و ساده ترین راه حل برای جلوگیری از سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی این است که بعد از هر بار شستشو و خارج کردن لباس ها با استفاده از یک دستمال یا اسفنج، آب و رطوبت باقی مانده داخل دیگ و لاستیک دور درب را کاملا پاک نمایید. درب را باز گذاشته و اجازه دهید با گردش هوا دیگ لباسشویی و لاستیک درب به طور کامل خشک شوند.با این کار محیط گرم و مرطوب که فضای مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها است از بین می رود و تا حد زیادی از به وجود آمدن لکه های سیاه جلوگیری می شود. اما توجه داشته باشید که که اگر این مشکل با این روش برطرف نشد می توانید به جرمگیری ماشین لباسشویی دوو بپردازید.

علت سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی دوو
پاک کردن لکه های سیاه لاستیک درب لباسشویی دوو

به طور کلی چند ترفند خانگی برای از بین بردن این لکه ها در میان خانم های خانه دار رایج است که ممکن است در برخی از موارد هم مفید واقع شود.
پیشنهاد ما این است که با استفاده از راه حل های مطرح شده در ابتدای این مطلب مانع از ایجاد این لکه ها بر روی درب دستگاه شوید.
اما با توجه به اینکه این لکه ها به علت وجود باکتری و قارچ ایجاد شده اند، جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان بهتر است که لاستیک درب لباسشویی را تعویض کنید.

مایع سفید کننده (وایتکس)

به مقدار مساوی آب و مایع سفید کننده یا وایتکس را با هم ترکیب کنید. با یک دستمال مرطوب این محلول را روی لکه ها کشیده و سعی کنید آن ها را تمیز نمایید. همچنین می توانید داخل و خارج لاستیک را کاملا به محلول آغشته کرده و 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا مواد پاک کننده روی سطوح لکه دار باقی بماند. سپس لاستیک را خشک کرده و درب لباسشویی را باز بگذارید تا لاستیک کاملا خشک شود. این ترکیب معمولا تمامی کپک ها و باکتری ها را از بین می برد.

آب لیموترش

راه حل دیگر برای از بین بردن لکه های سیاه لاستیک درب لباسشویی دوو استفاده از آب لیموترش است. برای اینکار یک چهارم فنجان آب لیموترش را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را روی قسمت های مختلف لاستیک اسپری کرده و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس لاستیک را با استفاده از دستمال نمدار کاملا تمیز کنید. همچنین می توانید برشی از خود لیموترش را روی لاستیک بمالید.

سرکه و جوش شیرین

سرکه به تنهایی یک ماده ضدعفونی کننده قوی است که می توان از آن برای نابودی قارچ ها و باکتری های سیاه روی لاستیک درب لباسشویی بهره برد. برای اثر بخشی بیشتر سرکه را جوش شیرین به کار ببرید. برای اینکار مقدار مساوی آب و سرکه سفید را با هم ترکیب کرده و محلول را روی سطح لاستیک اسپری نمایید. سپس مقداری پودر جوش شیرین روی آن پاشیده و چند دقیقه صبر کنید. آنگاه با استفاده از دستمال مرطوب لاستیک را تمیز کرده و اجازه دهید کاملا خشک شود.

اسید سیتریک

اگر با استفاده از موارد قبلی نتوانستید با لکه های سیاه مقابله کنید، از محلول اسید سیتریک استفاده کنید. برای ضدعفونی لاستیک درب لباسشویی با این روش، مقدار کمی اسید سیتریک را با آب ترکیب کرده و روی سطح لاستیک درب و داخل دیگ لباسشویی بریزید. کمی صبر کنید تا قارچ و کپک ها از بین بروند. سپس با دستمال لاستیک و داخل دیگ را خشک کنید

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها