تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی الجی

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی چه دلایلی دارد؟

احتمالأ برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که لباسشویی ناگهان خاموش شود، بعد از رخ دادن این مشکل معمولاً سوالات زیر ذهن شما را درگیر می کند. برای آشنایی با جواب این سوالات، تعمیر لباسشویی ال جی و آشنایی با علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی آشنا شوید.
آیا می دانید علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی چیست؟ چرا ماشین لباسشویی که بدون هیچ ایرادی روشن شده و شروع به کار کرده است، ناگهان در حین کار خاموش می شود؟ آیا این مسئله نشان دهنده این است که قطعات دستگاه آسیب دیده اند؟ این یعنی صرف هزینه بالا برای تعمیر لباسشویی؟ اصلا امکان تعمیر وجود دارد یا باید به فکر خرید یک لباسشویی جدید باشید؟ نگرانی شما را درک می کنیم. اصلا خوشایند نیست که دستگاه های الکتریکی در حین کار خاموش شوند و از کار بیفتند. اما ما در کنار شما هستیم تا ضمن بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی، نحوه ترمیم دستگاه و رفع این ایراد را نیز به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بدانید که چرا لباسشویی در حین کار خاموش می شود؟

چگونه می توان مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی را برطرف کرد؟

در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر در این زمینه هم کافی است با واحد تعمیر لباسشویی در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی
علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

گاهی پیش می آید که ماشین لباسشویی در حین کار و در میانه چرخه شستشو، خاموش شده و از کار می افتد. اولین چیزی که باید در این شرایط بررسی کنید، برق دستگاه است. ممکن است برق قطع شده باشد یا سیم ها و کابل ها اتصالی داشته باشند. اما به همین میزان، احتمال خرابی قطعاتی همچون تایمر، میکروسوئیچ درب، موتور و حتی برد اصلی دستگاه هم وجود دارد.
نمی خواهیم نگرانتان کنیم اما به هر حال این موارد هم باید با دقت بررسی شوند. چون در صورت سوختن موتور یا برد، باید بلافاصله این قطعات را تعویض کنید. اما راهکار چیست؟ در بخش های بعدی نحوه رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی lg را به شما آموزش می دهیم.
چگونه مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی را برطرف کنیم؟

  • رفع مشکلات برق

اگر دیدید ماشین لباسشویی شما در حین کار و به صورت خودکار خاموش شد، اول مطمئن شوید که برق قطع نشده است. سپس دوشاخه را از پریز بیرون آورده و مطمئن شوید که سالم است. تمامی اتصالات مربوط به برق را چک کرده و اگر قطعی یا پارگی وجود داشت، آنها را تعویض کنید. در صورتی که برق ساختمان دچار مشکل شده است، از یک برقکار کمک بگیرید و خودتان اقدامی نکنید.

  • تعویض خازن پارازیت گیر

معمولا در انتهای دو شاخه برق در درون ماشین لباسشویی، یک خازن پارازیت گیر نصب شده است که گاهی به دلیل بار زیاد، می سوزد. در این صورت، شاهد خاموش شدن ناگهانی لباسشویی خواهید بود. این بخش باید توسط تعمیرکار بررسی شده و در صورت نیاز، تعویض گردد.

  • تعمیر یا تعویض تایمر

راه حل دیگر برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها، ترمیم و تعویض تایمر است. نوسانات برق و یا خرابی یکی از قطعات، مانند المنت یا شیر برقی و … می تواند به تایمر آسیب برساند. توجه داشته باشید که در ماشین لباسشویی های جدید، برد وظایف تایمر را انجام می  دهد.

  • تعمیر میکروسوئیچ درب

مجموعه سوئیچ درب یا همان میکروسوئیچ درب، وقتی درب دستگاه باز است مانع از عملکرد ماشین لباسشویی می شود. بنابراین می توان حدس زد که خرابی این قطعه، پیغام اشتباه به برد می فرستد و خاموش شدن خودکار لباسشویی در این شرایط، چندان دور از ذهن نیست. در صورتی که میکروسوئیچ درب خراب باشد باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کرد تا مسئله حل شود.

  • علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

    رفع معایب شیر ورودی آب یا شیر برقی

روش دیگر برای خلاصی از مشکل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی، برطرف کردن مشکلات شیر برقی است. در طی مرحله خیساندن لباس ها، شیر ورودی آب باز شده و به آب اجازه ورود می دهد. اگر این شیر به هر دلیلی درست کار نکند، ماشین منتظر ورود آب خواهد ماند و پس از مدتی، از کار می افتد. تعمیرکاران برای اطمینان از سالم بودن این بخش، آن را با یک مولتی متر چک می کنند.

  • تعمیر و تعویض برد

آخرین روش برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی، تعمیر و تعویض برد است. برد کنترل، همانطور که از نامش پیداست، عملکردهای مختلف ماشین را کنترل می کند. خرابی یا سوختن این قطعه می تواند مشکلات بسیاری را در ماشین لباسشویی ایجاد کند که یکی از آنها خاموش شدن دستگاه در حین کار است. البته برد در بیشتر موارد قابل ترمیم نیست و تکنسین ها آن را با نمونه جدید تعویض می کنند.

در این مطلب با تمامی علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی آشنا شدیم اما در صورتی که مطالب این مطلب برای تعمیر لباسشویی ال جی کافی نبود تنها کافیست با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید تا بتوانید از خدمات تخصصی این نمایندگی استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها