علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی, وبلاگ

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

به غیر از اینکه علت تخله نشدن لباسشویی چیست، با روش هایی که در ادامه آن هارا باهم بررسی میکنیم نیز میتوایند آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه، البته این راهکارها برای این است که آب داخل لباسشویی را تخلیه کنیم تا مشکل جدی برای لباسشویی رخ ندهد اما شما دوستان عزیز باید سر فرصت مشکل عدم تخلیه را توسط یک تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی برطرف کنید.

اگر به  قسمت پایین دستگاه توجه کنید یک درپوش در آنجا طراحی شده است که نام این درپوش، فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی یا در پوش نام دارد.

در صورتی که فیلتر پمپ تخلیه را باز کنید، یکه اهرم که شبیه به پیچ است را مشاهده میکنید. با چرخاندن اهرم به سمت چپ فیلتر پمپ تخلیه باز میشود(توجه داشته باشید که با باز کردن این پیچ تمام آبی که در لباسشویی جمع شده است خارج و تخلیه میشود، اگر لباسشویی در آشپزخانه شما است قبل باز کردن پیچ فرش و موکت را جمع کنید و یا بهتر است فکری به حال آب خارج شده از لباسشویی باشید.)

در صورتی از خارج شدن تمام آب جمع شده در لباسشویی مطمعن شدید مراحل بالا را از اخر به اول انجام دهید تا در پوش یا فیلتر پمپ تخلیه مجدد بسته شود.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلایلی مختلفی برای جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن وجود دارد.

یکی از رایج ترین دلایل تخلیه نشدن لباسشویی و جمع شدن آب در ماشین لباسشویی، خراب بودن پمپ تخلیه لباسشویی است.

این امکان وجود دارد که در ابتدای شروع به کار کردن لباسشویی و با پیش از اینکه دکمه استارت و انتخاب برنامه را زده باشید، لباسشویی شروع به آبگیری میکند و این کار متوقف نمیشود. در واقع دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا دلیل جمع شدن آب در انتهای دوره شستشو، به خرابی در شیر الکتریکی یا شیر برقی لباسشویی مربوط میشود. این شیر با دریافت فرمان از تایمر لباسشویی باز شده و آب از طریق شلنگ ورودی آب وارد دستگاه میشود. بنابراین جمع شدن آب در دیگ لباسشویی، پس از فرایند شستشو و یا در حالتی که دستگاه شما خاموش است ، به خرابی این شیر و یا تایمر لباسشویی باز می گردد.

علت های دیگر جمع شدن آب در لباسشویی . تخلیه نشدن آن، انسداد و گرفتی محل خروج آب است. انسداد و گرفتی می تواند در شلنگ تخلیه لبلاسشویی، لوله فاظلاب، فیلتر تخلیه دستگاه و …اتفاق میافتد.

این امکان وجود دارد که شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی در پشت ماشین، از لباسشویی جداشده و روی زمین افتاده باشد(دقت کنید که این شلنگ باید حداقل نصف ارتفاع لباسشویی بالا باشد، تا بتواند آب را تخلیه کند.)

حداقل طول شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی نباید بیشتر از 7یا8 متر باشد.

این امکان وجود دارد که شلنگ تخلیه لباسشویی دچار تا خوردگی یا پارکی شده باشد.

احتمال مسدود شدن فیلتر تخلیه به وسیله لباس های کوچک مانند(جوراب و لباس زیر) وجود دارد.

این امکان وجود دارد که لوله فاظلاب منزل دچار گرفتگی شده باشد.

پمپ آب لباسشویی تخلیه نمی کند، دلیل تخلیه نکردن پمپ آب چیست؟

از آنجا که یکی از قطعات اصلی لباسشویی پمپ تخلیه لباسشویی است که در صورت وجود اختلال یا عدم کارکرد آن، نظم لباسشویی نامرتب خواهد شد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب لباسشویی

پرز لباس ها یا اشیاء ریز میتواند دلیل گرفته شدن پمپ شود. برای برطرف کردن این مشکل باید گرفتگی پمپ را برطرف کنید، برای برطرف کردن این مشکل میتوانید پمپ را تمیز کنید تا مشکل کاملاً برطرف شود.

صادر کردن فرمان تخلیه لباسشویی با برد فرمان یا تایمر لباسشویی است، اما این قطعات فرمان تخلیه را صادر نمی کند. برای تعمیر برد فرمان و تایمر لباسشویی قطعات نیاز است، حتماً با تعمیرگاه مجاز لباسشویی تماس بگیرید.

وجود اختلال یا شکسته شدن پروانه های پمپ تخلیه.

بروز اختلال یا کار نکردن کامل موتور پمپ تخلیه، که در صورت بروز این مشکل باید پمپ تخلیه تعویض شود. اما به این دلیل که ، این کار نیاز به تخصص بالایی دارد و بار یتشخیص دادن مدل و نوع پمپ و یا  تعویض آن نیاز به ابزار و تخصص بالا است، حتما برای انجام دادن این کار و برطرف این مشکل باید به یک تعمیرگاه مجاز لباسشویی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها