آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی, علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

اگر شما هم متوجه بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شده اید، می توانید با خواندن این مقاله دلایل آن را با همراهی ما مرور کنید و راهکارهای رفع آن را یاد بگیرید.

ماشین لباسشویی ممکن است با تمام مزایایی که برای ما دارد و شستشو و تمیزی لباس را برای ما راحت تر کرده است،  به هر حال جزء لوازم برقی است، که احتمال ایراد و خرابی در آن وجود دارد.

این وسیله برقی پر کاربرد اگر چه برای شستشوی انواع لباس، ملحفه و پرده و…به کمک ما آمده است، اما گاهی نیز با مشکلاتی که برایش بوجود می آید، کاربران را نگران می کند. چرا که شستشوی لباس با دست کار دشواری است.

برای اینکه علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی را بدانید، مواردی را در اینجا شرح می دهیم. که می تواند کمک زیادی کند تا برای رفع این مشکل، هر چه سریعتر اقدام کنید.

  • موتور ماشین لباسشویی
  • تسمه ماشین لباسشویی
  • پولی دستگاه
  • کمک فنر و گلاید در لباسشویی
  • کوپلینگ ماشین لباسشویی
  • کلاچ

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشوییمشکلاتی که در ماشین لباسشویی پیش می آید و علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می شوند، ممکن است از قسمتهای الکتریکی یا بخش های مهم دستگاه باشند. که بهتر است در این گونه مواقع برای تعمیرات ماشین لباسشویی از یک تعمیرکار مجرب بخواهید تا دستگاه را تست و بررسی کند و عیب یابی این مشکل را برایتان انجام دهد.

ابتدا اگر در ماشین لباسشویی بوی سوختگی به مشامتان رسید، برق منزل را قطع کنید و بعد از خنک شدن سیم، فورا دستگاه را از برق بکشید.

برای رفع این مشکل از یک متخصص کمک بگیرید و خودتان در این مورد اقدام نکنید.

دوشاخه و کابل ماشین لباسشویی

بر اثر نوسانات برق، امکان سوختن و ذوب شدن دوشاخه دستگاه وجود دارد و به کابل ماشین لباسشوی صدمه وارد می شود. بوی سوختگی در ماشین می تواند از این مشکل باشد.

موتور دستگاه

موتور ماشین لباسشویی، کارهای مکانیکی مثل شستشو و چرخش و حرکت را در دستگاه انجام می دهد.

عملکرد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به وسیله این موتور انجام می شود.

اگر موتور دستگاه گرم شود و یا داغ کند یا موتور ماشین لباسشویی نیم سوز شده باشد، می تواند علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شود.

اگر در ماشین لباسشویی بیش تر از حد استاندارد لباس بریزیم،

چرخش به کندی انجام می شود و به موتور فشار وارد می شود.

اگر موتور خراب شده باشد، صدای وز وز هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی موقع کار، به گوش می رسد.

تسمه در ماشین لباسشویی

به وسیله یک تسمه پلاستیکی دیگ و پولی ماشین لباسشویی به هم اتصال دارند. اگر این تسمه بر اثر کارکرد زیاد پوسیده و یا پارگی پیدا کند، ممکن است درست در جای خود قرار نگیرد و با دیگر قطعات تماس و سایش پیدا کند و علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شود.

مخزن دیگ لباسشویی و قطعات موتور به وسیله تسمه در جای خود محکم شده اند. اگر این تسمه پاره شود، تعادل دیگ بهم می خورد و از جای خود خارج می شود.

  • ماشین های لباسشویی درب از بالا هم برای انتقال نیرو از یک تسمه استفاده می کنند.
  • اگر تسمه ماشین لباسشویی خراب شود ماشین از کار می افتد و حرکت نمی کند. این حالت ممکن است علت بوی سوختگی و یا صدا در ماشین لباسشویی شود.
  • در مدل هایی از ماشین لباسشویی درب از بالا نیز به جای تسمه یک کوپلینگ استفاده می شود، که قدرت را از موتور ماشین لباسشویی به گیربکس انتقال می دهد.

خرابی چنگال های پلاستیکی کوپلینگ که یکی به شفت موتور و دیگری به گیربکس اتصال دارد، ممکن است ایجاد سایش کند و علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی باشد.

المنت و لاستیک المنت در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت های بوی سوختگی در لباسشویی، لاستیک المنت است.

اگر المنت دستگاه زمانی که لباس ها در حال خشک شدن در دیگ هستند و آب در لباسشویی نیست داغ شود، لاستیکی که برای آب بندی المنت در داخل دیگ ماشین لباسشویی تعبیه شده، داغ می شود و بوی سوختگی می دهد. خرابی یا سوختن برد یا تایمر در زمان خشک کن، اثر زیادی در قرار گرفتن المنت در مدار است.

اگر برد ماشین لباسشویی یا تایمر آن ایراد پیدا کرده یا خراب شده باشد، باید تعمیر یا تعویض شود.

خراب بودن برد الکترونیکی که قطعه ای مهم در لباسشویی است، کارکرد ماشین لباسشویی را مختل می کند.

سیم کشی های دستگاه

علت دیگر بوی سوختگی در ماشین لباسشویی، ممکن است از خرابی در سیم کشی های آن باشد. استفاده زیاد از حد از ماشین لباسشویی، باعث می شود که سیم های دستگاه داغ شوند.

اگر سیم کشی های ماشین لباسشویی دچار اتصالی شوند و یا عایق و روکش های سیم های داخلی بسوزد دستگاه از نظر جریان الکتریکی دچار مشکل می شود و این بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شنیده می شود.

نا دیده گرفتن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی، ممکن است به دیگر قطعات ماشین، آسیب جدی وارد کند و خرج بیشتری برایتان داشته باشد.

  • نحوه کارکرد ماشین لباسشویی با آب و برق است که ممکن است بر اثر خرابی و آسیب دیدگی سیم ها، حتی باعث آتش سوزی شود.

علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

کلاچ لباسشویی

در بعضی از ماشین لباسشویی های درب از بالا برای حرکت سبد و چرخش در موقع شستشو، یک کلاچ تعبیه شده است. ممکن است بوی سوختگی از این کلاچ باشد که فرسوده شده و ایجاد صدا نیز می کند.

  • رعایت کردن موارد ایمنی در استفاده از ماشین لباسشویی یکی از اولویت ها در مورد دستگاه می باشد. با مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی،

اگر نکات ایمنی را رعایت کنید و نحوه استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی را آموزش ببینید، می توانید سالها با خیالی راحت از لباسشویی خود استفاده کنید.

در صورت مشاهده هر کد خطا یا ارور در ماشین لباسشویی برای رفع آن اقدام کنید.

بستگی به نوع ماشین لباسشویی خود، می توانید مقاله های مربوط به کد خطا یا ارورهای دستگاه، را که برای شما کابران محترم برای آگاهی بیشتر تهیه شده مطالعه کنید.

تعمیرکاران با تجربه در تعمیرگاه مجاز، برای تعمیرات انواع ماشین لباسشویی، خدمات نوینی را در اختیار شما کاربران عزیز قرارمی دهند.

 تمام مواردی را که در بالا توضیح دادیم و با همراهی شما مرور کردیم، علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بودند.

هنگامی که تمام این موارد بررسی شد اما باز هم بوی سوختگی از ماشین لباسشویی برطرف نشد، باید علت را در بخش های دیگر ماشین جستجو کرد. این عیب یابی باید توسط متخصص انجام شود.

با تماس با تعمیرگاه مجاز و در خواست تعمیرکار، می توانید تعمیر یا تعویض قطعات ماشین لباسشویی را به دست کارشناسان با تجربه این مجموعه بسپارید.

تمام قطعاتی که تعویض می شود فابریک هستند.

این خدمات بستگی به ایراداتی که در ماشین لباسشویی بوجود آمده، در کوتاهترین زمان برای کاربران انجام می شود.

در آخر و مروری دیگر

همانطور که در بخش های دیگر شرح دادیم، علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می تواند از موتور آن باشد که نیم سوز یا خراب شده است .

میزان لباس در ماشین لباسشویی نقش مهمی دارد که به موتور دستگاه فشار وارد نشود.

خرابی تسمه ماشین لباسشویی در ماشین هایی که از تسمه استفاده می شودف باعث لق خوردن دیگ ماشین لباسشویی می شود.

بررسی سیم کشی ها و به موقع متوجه شدن ایراد در سیم کشی های داخلی و جریان برق دستگاه، از بروز مشکلات جدی تر در ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

تایمر و برد ماشین لباسشویی، المنت و لاستیک، دوشاخه ماشین لباسشویی و موارد دیگری که برای شما عزیزان توضیح داده شد، می تواند علت این ایراد باشد.

برای عیب یابی و مشکل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی با کمک کارشناس، می توانید این مسئله را حل کنید و دوباره از ماشین لباسشویی برای شستشویی خوب لذت ببرید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها