آموزش تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی مجیک شف, علت برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف

علت برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف

علت برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف

علت برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف

مجیک شف یکی از برند های شناخته شده در صنعت انواع لوازم برقی است. اگر شما کاربر عزیز از ماشین لباسشویی مجیک شف در منزل استفاده می کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با علت برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف و راه کارهایی برای حل این مشکل، بیشتر آشنایی پیدا کنید.
آشنایی با ایرادات اصلی لباسشویی مجیک شف، می تواند به پیدا کردن علت برق داشتن بدنه دستگاه کمک کرده و تعمیر لباسشویی مجیک شف را سرعت ببخشد. با توجه به صفحه نمایشگر لباسشویی مجیک شف، هنگامی که کد خطا یا ارورهایی بر روی آن ظاهر میشود، میتواند کمک بسیاری به پیدا کردن مشکلات لباسشویی کند. با مطالعه ی دفترچه راهنمای لباسشویی مجیک شف و یا خواندن مقاله ی مربوط به کدخطاهای لباسشویی مجیک شف، با این ایرادات آشنایی بیشتری پیدا می کنید.

در ادامه، چند نمونه از کد خطاهای ماشین لباسشویی مجیک شف را به شما معرفی می کنیم.

بررسی شیر ورودی آب، مسدود بودن فیلتر و یا ایراد در شیلنگ تخلیه، کم بودن فشار آب ورودی

بیرون ریختن کف از درب لباسشویی.
مواد شوینده نا مناسب است.
سر ریز کردن ماشین لباسشویی.

لباسشویی از لوازمی است که با برق و آب کار می کند. و خطر برق گرفتگی در این نوع وسیله، بیشتر از سایر لوازم برقی است.
اگر با این مشکل در ماشین لباسشویی مجیک شف روبرو شدید، اولین اقدام این است که لباسشویی را از برق بکشید.
مطمئن شوید که جریان برق به طور کلی قطع شده باشد.

دلایلی که می تواند علت برق در بدنه لباسشویی مجیک شف شود:

دلیل-برق-داشتن-بدنه-لباسشویی-مجیک-شف

خرابی پریز برق لباسشویی مجیک شف

اگر پریزی که ماشین لباسشویی را به آن وصل کردید دچار ایرادات فنی شده باشد و برق رسانی ماشین دچار اختلال شود، ممکن است یکی از علت های وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی مجیک شف شما باشد.

اگر از خرابی پریز برق اطمینان پیدا کردید، اولین راهکار این است که ماشین لباسشویی خود را به یک پریز دیگر وصل کنید. پیشنهاد ما استفاده از محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدگی جدی دستگاه شما می باشد.

کابل برق لباسشویی و همچنین دو شاخه دستگاه را در قدم بعدی مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. ممکن است کابل برق ماشین لباسشویی مجیک شف شما، دچار زدگی یا پوسیدگی شده باشد و با دست زدن به بدنه دستگاه احساس برق گرفتگی کنید.

دو شاخه دستگاه نیز ممکن است در اثر نوسانات در طی جریانات برق، ذوب شده باشد. در این صورت ممکن است به بدنه ی دستگاه برق وارد شده باشد. اگر بعد از تغییر پریزی که دو شاخه ماشین لباسشویی را به آن وصل کردید، همچنان متوجه وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی خود شدید، بلافاصله دستگاه خود را خاموش و از پریز برق جدا کنید و ایراد را در قسمت های دیگر ماشین لباسشویی جست و جو کنید.

سیم کشی ماشین لباسشویی مجیک شف

ممکن است سیم کشی های داخلی دستگاه ایراد پیدا کرده باشد.
اتصالات و سیم کشی ها را باید در اولین فرصت بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید. اگر روکش های سیم از بین رفته باشد و جریان آب وارد لباسشویی شود، باعث برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف، از ورود آب به دستگاه است.

برق در دیگ لباسشویی مجیک شف

در مواقعی ممکن است در بدنه لباسشویی مجیک شف جریان برق را احساس نکنید، اما زمانی که میخواهیم لباس ها را از دیگ لباسشویی بیرون بیاوریم، ممکن است احساس برق گرفتگی کنید. امکان دارد سیم های داخلی دستگاه ایراد پیدا کرده باشد و موجب برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف شود.

سیم ارت لباسشویی

در هنگام نصب ماشین لباسشویی مجیک شف، باید از سلامت و درستی نصب شدن سیم ارت به زمین مطمئن شوید. سیم ارت، برقی که در بدنه دستگاه وجود دارد را به زمین منتقل کرده و از برق گرفتگی و برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف جلوگیری میکند. خرابی سیم ارت میتواند آسیب های جدی به ماشین لباسشویی وارد کند و یا حتی کار آن را مختل کند.

المنت و هیتر لباسشویی مجیک شف

اگر المنت یا هیتر لباسشویی مجیک شف شما دچار فرسودگی یا ایراد های دیگری باشد، احتمال برق گرفتگی و برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف میباشد.

در صورتی که موفق به عیب یابی نشدید، برای عیب یابی دقیق و حرفه ای می توانید به تعمیرگاه مجاز، در نزدیکی خود مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

خازن پارازیت گیر لباسشویی

یکی دیگر از دلایل اصلی وجود برق در بدنه لباسشویی مجیک شف، می تواند از ایراد و خرابی در خازن پارازیت گیر دستگاه شما باشد. ممکن است خازن پارازیت گیر دچار اتصالی شده باشد و برق را وارد بدنه ماشین لباسشویی کند.

نیم سوز شدن موتور لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف، می تواند نیم سوز شدن موتور لباسشویی باشد. اگر به این مشکل برخورد کردید، برای تعمیر یا تعویض موتور لباسشویی و یا برای راهنمایی گرفتن، می توانید از طریق متخصصین ما اقدام به تعمیر دستگاه خود کنید.

نم دار بودن بدنه لباسشویی

در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مجیک شف، باید در نظر داشته باشید که بدنه آن نم دار نبوده و کاملا خشک باشد. در صورت نم دار یا خیس بودن بدنه ماشین لباسشویی، امکان برق رسانی به کل بدنه دستگاه شده و ممکن است در روند استفاده از ماشین لباسشویی دچار مشکل شوید. هیچ گاه دستگاه را در هنگامی که بدنه آن نم دارد یا خیس شده است، روشن نکنید و ماشین لباسشویی مجیک شف را نزدیک سینک ظرف شویی و لوازمی که با آب سر و کار دارند، نصب نکنید. همچنین از قرار دادن وسایلی که خیس یا نم دارند، بر روی ماشین لباسشویی اجتناب کنید.

 

دلایل-برق-دادن-بدنه-لباسشویی-مجیک-شف

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مجیک شف

از دیگر دلایل مهم دیگر که در این مقاله به آن اشاره میکنیم، خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مجیک شف است. قطعات الکتریکی مختلفی در لباسشویی به کار رفته است و اختلال برق در یکی از آن ها و قطع شدن ناگهانی می تواند آسیب جدی به برد الکترونیکی و یا سایر لوازم الکتریکی دستگاه وارد کند و باعث روشن نشدن و یا برق داشتن بدنه لباسشویی مجیک شف شود.

اگر با خواندن این مقاله موفق به پیدا کردن ایرادات و حل مشکلات ماشین لباسشویی شف نبودید، می توانید با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی نزدیک محل زندگی خود تماس گرفته تا متخصصان مجرب ما در این امر به شما یاری برسانند.

برای ارتباط با تعمیرگاه مجاز می توانید با شماره های پایین تماس بگیرید یا فرم موجود در این مقاله را پر کنید.

021-55810742

021-33142528

021-88592650

اینستاگرام تعمیرگاه مجاز

جهت مشاهده ویدیو های آموزشی نگه داری و تعمیر لوازم خانگی و همچنین تعمیرات آن ها می توانید روی لینک کلیک کنید و وارد اینستاگرام تعمیرگاه مجاز شوید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها