تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی سامسونگ

علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ

علت-باقی-ماندن-کف-در-لباسشویی-سامسونگ

 دلیل اصلی ماندن کف در ماشین لباسشویی

باقی ماندن کف در لباسشویی، دلایل مختلفی دارد که از به هم ریختن تنظیمات تا خرابی قطعات داخلی این دستگاه را شامل می شود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا پودر لباسشویی، استفاده از مواد شوینده یا پودر لباسشویی نامرغوب، استفاده از پودر دستی یا پودر صابون، ریختن لباس بیش از حد در داخل محفظه لباسشویی، استفاده از برنامه شستشوی کوتاه مدت و وجود آب کمتر از حد استاندارد در مرحله آبکشی، از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی پس از شستشو هستند. جمع شدن کف در ماشین لباسشویی، یکی از مشکلات نسبتا شایعی است که کاربران زیادی با آن مواجه می شوند. اما در صورت عیب یابی به موقع و درست، می توان این مسئله را برطرف کرد. در ادامه علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ را بررسی کرده و روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما آموزش می دهیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات تخصصی تر در این زمینه با نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی

یکی از عواملی که موجب باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی می شود، جنس لباس است. معمولا لباس های حریر و توری، کف زیادی جذب می کنند و ممکن است پس از شستشوی آنها، کف زیادی در ماشین باقی بماند. استفاده از پودر بی کیفیت،علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ. همچنین ممکن است به دلیل خرابی برخی از قطعات، کف از طریق کانال ها و جاپودری به بیرون نشت کرده و در مرحله آبکشی، تخلیه نشود.

برخی افراد از مقدار زیادی پودر در ماشین لباسشویی استفاده می کنند؛ این مسئله هم می تواند موجب ماندن کف در ماشین شده و مشکلاتی را ایجاد کند. پر بودن مخزن، عدم تنظیم برنامه مناسب، انسداد مسیر تخلیه یا پمپ و گرم نشدن آب هم دیگر علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ و دیگر برندها به شمار می روند.

نحوه تخلیه کردن کف ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر با مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی مواجه شدید، می توانید خودتان کف را تخلیه کنید. بدین منظور، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس صبر کنید تا کف، کاملا به آب تبدیل شود و لباسشویی را در قسمت تخلیه روشن کنید. مجددا دستگاه را روی حالت شستشو قرار دهید. اگر باز کف کرد، کار بالا را تکرار کنید و اگر کف نکرد، اجازه دهید دستگاه برنامه شستشو را تا پایان انجام دهد.

علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ
راهکارهای حل مشکل ماندن کف در ماشین لباسشویی

استفاده از پودر مناسب

در صورت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری، اول پودر شوینده را عوض کرده و از یک پودر با کیفیت استفاده کنید. اگرچه ممکن است قیمت برخی از پودرها بالاتر باشد، اما در ازای مبلغی که پرداخت می کنید، از تمیز شدن لباس ها هم مطمئن خواهید بود. توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری هرچه بهتر، تنها از پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

خالی کردن مخزن

گاهی کافی است برای حل مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی، مخزن دستگاه را خالی کنید. اگر مخزن لباسشویی پر شود، ممکن است کف درون ماشین لباسشویی تجمع کرده و راهی برای خروج نداشته باشد. در مجموع بهتر است برای عملکرد هرچه بهتر لباسشویی، به اندازه ظرفیت آن مخزن را پر کنید.

تنظیم برنامه متناسب با نوع لباس و شستشو

راهکار موثر دیگر برای حل مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی، تنظیم برنامه شستشو است. اگر برنامه انتخابی شما با نوع و جنس لباس مطابقت نداشته باشد، ممکن است کف بیشتری تولید شده و آبکشی به درستی انجام نشود. یا مثلا ممکن است مدت زمان شستشو یا آبکشی، کمتر از حد لازم باشد و به این ترتیب، کف در دستگاه باقی بماند.

تعمیر پمپ تخلیه

در برخی موارد باید برای حل مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی، پمپ تخلیه را تعمیر یا تعویض کنید. اگر پمپ تخلیه به درستی کار نکند، آب تخلیه نمی شود و به دنبال آن ممکن است کف در ماشین لباسشویی باقی بماند. البته علاوه بر پمپ، باید فیلتر پمپ، شیلنگ خروجی و فاضلاب را نیز چک کرده و در صورت وجود مشکل در آنها، مسئله را حل کنید.

استفاده از مقدار مناسب شوینده

با کاهش حجم مواد شوینده هم می توان مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی را حل کرد. در بخش های قبلی گفتیم که اگر بیش از حد پودر داخل مخزن ماشین لباسشویی بریزید، کف لباس ها در مرحله آبکشی از بین نمی روند. در نتیجه ممکن است کف در ماشین باقی ماند و لباس ها هم تمیز نشوند. استفاده از حجم بالای شوینده، لزوما باعث تمیزتر شدن لباس ها نمی شود و گاهی حتی به بافت آنها آسیب می رساند.

در این مطلب با علت باقی ماندن کف در لباسشویی سامسونگ آشنا شدیم در صورتی که نیاز به تعمیر لباسشویی سامسونگ در این زمینه دارید تنها کافیست با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها