علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی, وبلاگ

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن لباسشویی

علت آبگیری نکردن لباسشویی و رفع مشکل

همانطور که میدانید لباسشویی ها با کمک گرفتن از یک دیگ فلزی که لباس های کثیف را در آن می گذاریم به صورت اتومات برای ما شستشو میدهد، اما در برخی از موارد ممکن است که با گزاشتن انبوه زیادی از لباس ها درون لباسشویی با این مشکل روبه رو شوید که لباسشویی آبگیری نمیکند و لباسشویی شروع به شستشو نمیکند بروز این مشکل میتواند کمی شما را آزرده خاطر کند به همین دلیل ما در ادامه مقاله به بررسی کردن دلایل بروز این مشکل، عیب یابی و برطرف کردن مشکل علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی میپردازیم.

مراجعه کنندگان عزیز، درصورتی که با مشکل آبگیری نکردن لباسشویی روبه رو شده اید توصیه ما به شما این است که همراه با تکنسین متخصص تعمیرگاه مجاز به نحوه رفع مشکل در منزل خود بپردازید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

شروع شدن سیر شستشو در لباسشویی با وارد شدن آب در آن شروع میشود اما هنگامی که لباسشویی آبگیری نکند ما با شسته نشدن لباس ها در لباسشویی روبه رو خواهیم شد به همین دلیل در ادامه مقاله به این موضوع میپردازیم که دلایل آّگیری نکردن در ماشین لباسشویی چیست:

اولین قطعه ای که در این مرحله باید مورد بررسی قرار گیرد شیر ورودی آب است که این امکان وجود دارد که به دلیل شکسته شدن و بروز مشکل در شیر آب لباسشویی آبگیری به درستی انجام نمیشود.

این امکان وجود دارد که شلنگ های آب ورودی به داخل لباسشویی پاره شده که در صورت بروز این مشکل عملیات آبگیری ماشین لباسشویی انجام نمیشود.

روی شیر آب ورودی لباسشویی یک فیلتر تهیه شده است که در صورتی که رسوبات داین قطعه جمع شده باشند این امکان وجود دارد که عملیات آبگیری در لباسشویی انجام نشود.

یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل خرابی دکمه آبگیری لباسشویی است که در صورت خراب بودن این دکمه ما شاهد آبگیری نکردن ماشین لباسشویی میشویم.

شیر تامین آب چه تاثیری در آبگیری نکردن لباسشویی دارد:

در صورتی که حرف از عدم آبگیری لباسشویی میشود بهتر است که اولین قطعه ای که مورد بررسی قرار دهیم شیر تامین آب در ماشین لباسشویی است زیرا ماشین لباسشویی نیازمند اسن است که پس از روشن شدن نیازمند این است که آب به درون مخزن برود و لباس ها خیس شوند تا برای شستشوی آماده شوند اما در بعضی از موارد امکان دارد که خرابی و یا اختلال در شیر برقی لباسشویی مراحل تامین آب در لباسشویی به خوبی انجام نشود، در ادامه به بررسی موضوع تاثیر شیر تامین در آبگیری نکردن لباسشویی میپردازیم:

امکان گرفتگی یا شکستگی لوله های داخلی شیر ورودی آب وجود دارد.

امکان اختلال در محل اتصال شیر تامین آب وجود دارد.

احتمال بسته بودن شیر آب متصل لباسشویی نیز وجود دارد.

آیا این امکان وجود دارد که آبگیری نکردن لباسشویی مرتبط با گرفتگی فیلترها باشد؟

بعد از اینکه شیر تامین آب را بررسی کردید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کردید قطعه ی دیگری که در صورت گرفتگی و یا اختلال در آن موجب آبگیری نکردن لباسشویی ها میشود فیلترها هستند که در ادامه باهم به بررسی این موضوع میپردازیم که آیا آبگیری نکردن لباسشویی میتواند ناشی از گرفتگی فیلترها باشد

لباسشویی ها به دلیل اینکه از شیر آب شهری استفاده میکنند و این امکان وجود دارد که آب شهری شامل رسوبات و ذرات معلق دیگر باشد این رسوبات در محل فیلترها گیر میکنند و همین موضوع باعث میشود که ورود آب و آبگیری در لباسشویی انجام نشود.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

پاره بودن شلنگ های ورودی لباسشویی چه تاثیری در آبگیری نکردن لباسشویی دارد؟

راهی که آب درون آن حرکت میکند و وارد لباسشویی میشود به توسط یک شلنگ کنترل میشود که در برخی از موارد به دلیل دور بودن شیر ورودی آ بلباسشویی این امگان وجود دارد که طول این شلنگ ها به دو متر نیز رسد که در طول این مسیر شلنگ دچار پارگی و یا پیچ خوردگی شود که این موضوع باعث میشود که در گردش جریان آب اختلال بوجود آید پس از این موضوع نتیجه میگیریم که پاره بودن شلنگ های ورودی لباسشویی باعث آبگیری نکردن لباسشویی میشود.

راه حل برای برطرف کردن مشکل آبگیری نکردن لباسشویی

همانطور که در قسمت ها ی قبلی مقاله مطالعه کریدم ما دلایل آبگیری نکردن لباسشویی را برای شما شرح دادیم در اینجا ما قصد داریم راه حل های برطرف کردن عواملی که مانع از آبگیری لباسشویی میشود را برای شما بازگوی کنیم:

در اولین مرحله شما باید شیر آب ورودی دستگاه و شلنگ هایی که به لباسشویی وصل هستند را بررسی کنید.

این امکان وجود دارد که در محل اتصال شیر آب به لباسشویی و یا شلنگ ها شلنگ های لباسشویی پارگی و یا نشتی وجود داشته باشد که همین موضوع باعث میشود تا فشار آب به میزان مناسب نباشد و به همین دلیل مزیان آب متناسب لباسشویی به آن وارد نمیشود و عملیات آبگیری لباسشویی به درستی انجام نمیشود.

در صورت گرفتگی فیلترهای شیر آب ورودی لباسشویی باید برای برطرف کردن این موضوع اتصالات شلنگ را باز کرده و پس از در آوردن فیلترها آن را تمیز کنید.

امکان کثیف بودن لباسشویی وجود دارد زیرا در صورت کثیف بودن مانع حرکت آب به لباسشویی شود زیرا آب در لباسشویی پس از گذشتن از جا پودری وارد دیگ لباسشویی و کثیف بودن جا پودری باعث مانع حرکت آب به طرف دیگ لباسشویی میشود.

برای برطرف کردن و شستن جاپودری باید آن را به صورت کشویی بیرو بیاورید و با یک فرچه یا مسواک داخل آن را به خوبی تمیز نمایید.

در صورتی که حجم لباس هایی که برای شستشو در مخزن قرار داده اید بیشتر از حد مجاز لباسشویی شما است که همین موضوع باعث میشود که لباسشویی آبگیری نکند. با کم کردن حجم لباس ها میتوانید به گردش آب در دیگ لباسشویی کمک کنید.

آیا اختلال در سیم کشی لباسشویی باعث میشود تا لباشویی آبگیری نکند؟

بعد از اینکه به بررسی موارد ذکر شده ای که در بالا گفته شد رسیدید باز هم این امکان وجود دارد که باز هم با عدم آبگیری لباسشویی مواجه شوید که در صورت بروز این مشکل این سوال پیش می آید که آیا اشکال در سیم کشی لباسشویی میتواند عدم آبگیری شود؟ در جواب به این سوال باید گفت بله به این دلیل که هریک از قطعات مرتبط با آبگیری لباسشویی مانند شیر برقی، سنسورها، هیدورستات ها که به وسیله سیمکشی از مسیرهای مشخص شده خود در برد لباسشویی فرمان گرفته و در صورت هرگونه اختلال و یا قطعی در سیم کشی های این قطعه باعث بروز مشکل عدم آبکشی در لباسشویی میشود. بررسی کردن این قسمت کاری است که نیاز به تخصص بالایی دارد و شما دوستان عزیز باید برای بررسی کردن این قسمت از تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید تا مشکل خود را برطرف کنید و از بروز مشکلات بیشتر دز لباسشویی جلوگیری کنید.

دلیل وارد نشدن آب به لباسشویی چیست؟ نظر تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی

دلیل وارد نشدن آب به لباسشویی چیست؟

در صورتی به دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا آب وارد لباسشویی نمیشود، بهتر است که اول با چگونگی فرایند آبگیری لباسشویی آشنا شوید، شیر ورودی آب وظیفه وارد کردن آب را به لباسشویی دارد که این قطعه با شلنگ به شیربرقی وصل است وارد دستگاه میشود. حال چرا با مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی روبه رو شده ایم:

در صورت آبگیری نکردن لباسشویی ابتدا بررسی نمایید که شیر ورودی دستگاه باز باشد.

در صورت باز بودن شیر ورودی آب و آبگیری نکردن لباسشویی، چک کنید که شلنگی که از شیر ورودی به شیربرقی متصل است دچار اختلال نشده باشد.

مطمئن شوید که شلنگ از جای اتصال خود در نیامده باشد.

پارگی شلنگ نیز میتواند باعث بروز این مشکل شود، شلنگ را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

در صورت قرار دادن لباسشویی به پشت این امکان وجو دارد که شلنگ دچار خمیدگی و یا تا خورده گی شده باشد، که در این صورت با مشکل آبگیری در لباسشویی روبرو میشوید.

توصیه ما به شما این است که شلنگ ورودی آب کمی فضا داشته باشد.

درصورت خرابی شیر برق لباسشویی ما با مشکل آبگیری روبرو خواهیم شد.

به این موضوع توجه داشته باشید که شیربرقی را نمیتوان تعمیرکرد و باید آن را تعویض کنیم.

از آنچا که شیر برقی لباسشویی از برد الکترونیکی فرمان میگیرد و درصورت خرابی آن به هر دلیلی، آب وارد لباسشویی نمیشود.

در صورت استفاده از فیلتر آب برای لباسشویی، به این موضوع توحجه کنید که دچار گرفتگی نشده باشد.

گرفتگی رسوب در فیلتر ورودی نیز میتواند باعث بروز این مشکل شود.

نتیجه گیری از مقاله علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در صورتی که عملیات آبگیری در لباسشویی انجام شود این موضوع میتواند شمارا آزرده خاطر و یا ناراحت کند هریک از ما در صورت روبرو شدن با با لباس های کثیف شمارا آزار دهد به همین دلیل در صورتی که لباسشویی شما آبگیری نمیکند میتوانید مقاله بالا را مطالعه کنید و مشکل دستگاه را برطرف کنید.

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

مطالب مرتبط

5 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها