تعمیر لباسشویی, جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی چه ‌طور و چگونه؟

امروزه لباسشویی ها، به یکی از وسایل پرکاربرد در خانه تبدیل شده اند که با توجه به تعداد خانواده، در هفته از لباسشویی استفاده نماییم. لباسشویی ها به دلیل ارتباط و تماس با لباس های کثیف و رطوبت بالا، می تواند رسوب ها و میکروب ها را به خود جذب کند. اگر که چند وقت است لباس های بوی نامطبوع به خود میگیرند نگران نباشید، لباسشویی خراب نشده است و تنها به جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی نیاز دارد. جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی، باعث بهتر شدن عملکرد شستشوی لباسشویی و از بین رفتن بوی بد لباس ها می شود.

چه زمانی باید ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

درون دیگ لباسشویی ها، یک فضای مرطوب است که پس از مدتی به دلیل جذب آلودگی لباس ها و یا باقی ماندن طولانی مدت لباس های خیس درون محفظه، باعث جرم و رسوب می شود. جمع شدن جرم و رسوب، روند کار در لباسسشویی را به هم میریزد و باعث کم شدن کیفیت شستشو در لباس ها می شود؛ در صورتی که لباس ها بعد از تمام شدن سیر شستشو، تمیز نمی شوند و بوی بدی می دهند و یا محفظه ی لباسشویی بوی نامظبوع می دهد، باید هرچه سریع تر به فکر جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی خود باشید.

جرم گیری لباسشویی باعث از بین رفتن بوی بد، بیشتر شدن کیفیت شستشو و باعث جلوگیری از ایجاد آلرژی پوستی به خصوص در کودکان و نوزادان می شود. اما نحوه رسوب زدایی کردن لباسشویی چگونه است؟ برای دانستن جواب این سوال تا انتهای این مقاله همراه تعمیرگاه مجاز  باشید.

آموزش نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

قطعات و اجزای مختلف در لباسشویی امکان دارد بعد از مدتی دچار جرم و روسوب شوند. قسمت هایی که در لباسشویی نیاز به جرم گیری دارند به شرح زیر است:

بدنه ماشین لباسشویی: این امکان وجود دارد که بدنه لباسشویی شما با جذب کردن باکتری های محیطی منزل شما، سر چشمه آلودگی باشد، تمیز کردن قسمت خارجی دستگاه، باعث از بین رفتن بوی بد در لباسشویی می شود.

درب: درب لباسشویی را با استفاده از اسفنج، سرکه و یا مواد شوینده به راحتی می توان تمیز کرد.

لاستیک درب: لاستیک درب معمولا تمیز نمی شود و محل تجمع کپک، رسوبات، باکتری ها و باقی مانده مواد شوینده است، می توانید با استفاده کردن از اسفنج و سرکه این قسمت را ضد عفونی کنید. توصیه ما به شما این است که بعد از تمام شدن هر سیر شستشو با پارچه لاستیک درب را خشک نمایید.

محفظه مواد شوینده: برای تمیز کردن این قسمت، از سرکه، مسواک و یا مواد جرم گیر می توانید کمک بگیرید.

فیلتر: فیلتر یکی از آلوده ترین قسمت های دستگاه و محل جمع شدن پرزهای لباس می باشد. با استفاده کردن از دفترچه راهنمای لباسشویی فیلتر را باز کنید، فیلتر را تمیز نمایید و بعد آن را با مسواک و مواد جرم گیر ضد عفونی نمایید.

جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

محفظه دیگ: محفظه دیگ، به دلیل تماس مستقیم و ارتباط با لباس ها معمولا سرچشمه اصلی بوی نامطبوع و جذب باکتری ها است و نسبت به بقیه قطعات دستگاه، نیاز بیشتری به جرم گیری دارد. این محفظه را می توان با استفاده کردن از انواع محلول های طبیعی و شیمیایی مانند محلول سرکه و جوش شیرین یا پودر و قرص جرم گیر، ضد عفونی کنید.

چگونه بدنه‌ی ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

در برخی از موارد این امکان وجود دارد که بوی بد لباسشویی ناشی از جمع شدن باکتری های محیطی، بر روی بدنه ی لباسشویی باشد. برای تمیز کردن بدنه ی ماشین لباسشویی در اولین اقدام باید دستگاه را از برق بکشید تا خطری برای شما نیوفتد. بعد از استفاده کردن از دستکش، اسفنج و ماده ضد عفونی کننده، سطوح مختلف دستگاه را پاک نمایید.

چگونه با محلول سرکه و جوش شیرین جرم گیری کنیم؟

محلول سرکه و جوش شیرین یکی از بهترین و ارزان ترین روش های جرم گیری و رسوب زدایی محفظه های لباسشویی است. این محلول قوی، در زمانی کوتاه باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. برای درست کردن این محلول، کمی جوش شیرین (تقریبا نصف پیمانه) را با آب مخلوط نمایید. این محلول را در محفظه خالی لباسشویی بریزید و سرکه را در مواد شوینده بریزید، اندازه سرکه تقریبا باید حدود چهار برابر محلول آب و جوش شیرین باشد.

به حلول آب داغ را اضافه کنید (دمای آب داغ تقریبا 60 درجه باشد)، بعد از آن لباسشویی روشن نمایید تا طبق روال همیشگی کار کند. بعد از تمام شدن سیر شستشو، با اسفنج، محفظه و درب لباسشویی را خشک نمایید.

این تمیز کننده قوی، باکتری ها و رسوبات حفره های دیگ را از بین خواهد برد. می توانید ماهی یک بار و یا هر چند ماه یکبار با استفاده کردن از این روش لباسشویی خود را جرم گیری کنید تا یازدهی بیشتر را در زمان کمتر، برای شستشوی لباس ها داشته باشید.

جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص و پودر جرمگیر

در صورت اتوماتیک بودن ماشین لباسشویی، می توانید برای جرم گیری از پودر و یا قرص جرم گیر استفاده کنید. این مواد به راحتی رسوبات دیگر را از بین می برد و همچنین باعث از بین رفتن سختی آب می شود.

برای جرم گیری لباسشویی با استفاده از پودر یا قرص، دستگاه را خالی کنید، پودر جرم گیر و یا قرص را داخل محفظه مواد شوینده بریزید و ماشین لباسشویی را مثل همیشه روشن نمایید. برای جرم گیری بهتر و سریع تر بهتر است که دمای آب را بین 70 تا 90 درجه سانتیگراد قرار دهید.

از امتیازهای جرم گیری با قرص و یا پودر جرم گیر، می توان به از بین بردن باکتری ها، رسوبات و آهک محفظه دیگ و لوله ها، از بین بردن سختی آب، جرم گیری المنت لباسشویی، کمتر شدن زمان شستشو و از بین بردن بوی نامطبوع لباس ها اشاره کرد.

تصورات اشتباه در مورد پودر جرمگیر ماشین لباسشویی

در برخی از مولرد تصور می شود در صورت اسنفاده از پودر جرم گیر، لباسشویی نیاز به مراقبت دیگری ندارد، اشتباه نکنید، پودر جرم گیر تنها برای از بین بردن جرم ها و باکتری های ریز و غیر قابل مشاهده را از بین ببرد و برای از بین بردن پوست پسته یا اشیائی هم مانند این، کاربرد ندارد. پس به همین دلیل بهتر است که همیشه مراقب باشید تا اشیاء خارجی وارد فیلتر نشوند.

جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

توصیه‌هایی برای جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

فضای مرطوب، به شدت برای جذب باکتری و کپک مناسب است، برای جلوگیری از جمع شدن باکتری ها و ایجاد بوی بد، بعد از هربار استفاده از لباسشویی درب آن را تا چند ساعت باز بگذارید تا رطویت محفظه خشک شود.

بیشتر سعی نمایید به جای مایع های شوینده از پودر شستشو استفاده نمایید زیرا مایع در محفظه ها باقی می ماند و از بین نمی رود.

توصیه می شود که زمان زیادی نگذارید تا لباس های مرطوب در لباسشویی باقی بمانند.

در صورتی که کودک یا نوزاد دارید، جرم گیری لباسشویی  را با فاصله زمان کمتری انجام دهید. (ترجیحاً هر هفته یا یک هفته در میان)

بهتر است که بعد از هربار شستشو، درب و لاستیک لباسشویی را با استفاده از یک پارچه خشک نمایید تا منشا محل جمع شدن باکتری ها نشود.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد، به جای مایع لباسشویی، از پودر لباسشویی استفاده کنید زیرا پودر در لباسشویی برعکس مایع به حفره های دیگ نفوذ نمی کند.

در صورتی که فاصله جرم گیری بیشتر از یک ماه است، دو عدد قرص را داخل محفظه بندازید.

نتیجه گیری از مقاله جرم گیری رسوب زدایی لباسشویی.

ماشیت لباسشویی ها، یکی از اصلی ترین وسایل هر منزل به حساب می آیند. این وسیله هر روز و یا هر چند روز یک بار مورد استفاده قرار می گیرد پس با توجه به این موضوع لباسشویی به مراقبت زیادی دارد تا از هزینه و اتلاف وقت برای تعمیرات لباسشویی جلوگیری شود. جرم گیری و روسوب زدایی لباسشویی باعث زیاد شدن کیفیت شستشو، افزایش سرعت شستشو و همچنین باعث افزایش طول عمر لباسشویی می شود. بنابراین توجه به این نکته، نوعی صرفه جویی در هزینه و زمان می باشد.

شما مراجعه کنندگان عزیز می توانید برای سرویس دوره ای لباسشویی و یا تعمیرات لباسشویی به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و از خدمات این نمایندگی استفاده نمایید.

برای ثبت سفارش خرابی لباسشویی خود می توانید خرابی دستگاه را خود را به صورت آنلان ثبت کنید و منتظر کارشناسان ما باشید تا در اولین فرصت ممکن با شما دوستان عزیز تماس بگیرند و بعد از هماهنگی های لازم تکنسین متخصص از نزدیک ترین نمایندگی به محل مورد نظر اعزام شود و به تعمیر لباسشویی شما بپردازد.

همچنین می توانید برای تعمیر لباسشویی خود با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و از خدمات این نمایندگی در این زمینه استفاده نمایید. برای ثبت سفارش خرابی خوب می توانید با شماره های ثبت شده شرکت در سایت تماس بگیرید و خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید.

شماره تلفن های نمایندگی تعمیرگاه مجاز:

77394838_885926350_22737566_44287993

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها