تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی حایر

جرمگیری لباسشویی حایر

آموزش جرمگیری لباسشویی حایر

جرم گیری ماشین لباسشویی حایر و هر برند دیگری، باید در زمان مناسب انجام شود تا ضمن ارتقا کیفیت عملکرد این دستگاه، از خرابی قطعات آن جلوگیری کند. بخش های مختلف ماشین لباسشویی، از جمله فیلتر، سبد و … به مرور زمان انباشته از آلودگی می شوند. این مسئله به مرور باعث تشکیل لایه های جرم در دستگاه شده و به دنبال آن، لباس ها در ماشین لباسشویی تمیز نمی شوند. از طرفی ممکن است بوی بد ماشین لباسشویی هم ناشی از جرم گرفتن این دستگاه باشد.

این درحالی است که با جرم گیری ماشین لباسشویی می توان چنین مشکلاتی را برطرف کرده و حتی از بروز آنها جلوگیری کرد. در ادامه این مقاله، روش ها و مراحل جرم زدایی ماشین لباسشویی را به شما آموزش می دهیم. در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر می توانید از تیم تعمیرات ماشین لباسشویی در نمایندگی حایر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

چه موقع اقدام به جرم گیری ماشین لباسشویی حایر کنیم؟

کارشناسان تعمیر لباسشویی حایر به کاربران توصیه می کنند که هر چند وقت یکبار، عملیات رسوب زدایی این دستگاه را انجام دهند. اما بهترین زمان برای این کار چه موقع است؟ اگر متوجه شدید که لباسها پس از شستشو، چرک مرده می شوند، یعنی زمان جرم گیری لباسشویی حایر شما فرا رسیده است. این بدان معنی است که لباس تمیز نشده و رد لکه ها و آلودگی ها در آنها پیداست.بو گرفتن لباسشویی هم گاهی نشان دهنده رسوب گرفتن بخش های مختلف دستگاه است. وقتی باکتری ها مدت زیادی در منافذ ماشین و فیلترها باقی بمانند، به مرور بوی بدی تولید می کنند و ممکن است حتی لباسها هم پس از شستشو همین بو را به خود بگیرند. بهتر است با دیدن هریک از این علائم، اقدام به جرم گیری ماشین لباسشویی حایر.

ابزار مورد نیاز برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی حایر

برای جرم گیری ماشین لباسشویی حایر و دیگر برندها بهتر است از ابزار و تجهیزات مخصوص استفاده کنید. برای این منظور حتما باید از یک محلول جرم گیر استفاده کنید تا رسوب ها به بهترین شکل از بین بروند. می توانید این محلول را در خانه، با استفاده از سرکه، جوش شیرین و آب تهیه کرده و محلول های آماده در بازار را خریداری کنید. همچنین برای تمیز کردن بخش های مختلف لباسشویی، به یک اسفنج هم نیاز دارید.

نحوه جرم گیری لباسشویی حایر

برای جرم گیری ماشین لباسسشویی و سایر برندها، باید به مقدار مساوی، آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. بعد این محلول را در لباسشویی ریخته و به میزان چهار برابر، سرکه به آن اضافه کنید. سپس آب داغ با درجه بالا را به آن اضافه کرده و ماشین را روشن کنید تا یک چرخه شستشو را انجام دهد. پس از پایان چرخه شستشو، ماشین را از برق بکشید و درب آن را باز کنید. همچنین باید دیگ و لاستیک درب را با استفاده از اسفنج، به خوبی خشک کنید تا هیچ گونه رطوبتی در آن باقی نماند. البته اگر حجم آلودگی زیاد بوده و رسوب شدید باشد، نیاز به استفاده از شوینده های قوی تر خواهد بود.

روش دوم رسوب زدایی لباسشویی حایر

روش دیگری هم برای جرم گیری ماشین لباسشویی حایر وجود دارد که مراحل آن عبارتند از:

  • دریچه پودر را باز کنید.
  • با استفاده از مواد شوینده مناسب مانند جوش شیرین، قرص جرم گیری، پودر جرم گیری و … و به کمک مسواک یا فرچه، جرم محفظه را به خوبی پاک کنید.
  • در ادامه باید محفظه پودر را به خوبی شسته و آن را جایی قرار دهید که کاملا خشک شود.
  • با کمک دفترچه راهنم
  • ای ماشین لباسشویی، محل نصب فیلتر را پیدا کنید.
  • فیلتر را بیرون آورده و اشیا موجود در آن را بیرون بریزید.
  • فیلتر را به خوبی شستشو دهید.
  • حالا لاستیک دور درب را نیز به خوبی تمیز و خشک کنید.
  • در نهایت باید دیگ را با استفاده از محلول شوینده (مثل روش اول) به خوبی پاکسازی کنید.

مطالب مرتبط

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها