تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی آبسال

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال

همانگونه که می دانید ماشین لباسشویی آبسال دارای قطعات مختلفی می باشد که، تمامی این قطعات از  اهمیت زیادی دز لباسشویی برخوردار هستند، به همین دلیل در صورت بروز هر گونه مشکل برای این قطعات این امکان وجود دارد که دستگاه شما دچار مشکلات مختلفی شود، که همین موضوع باعث می شود نتوانید به خوبی از دستگاه خود استفاده نمایید. یکی از این قطعات مهم در ماشین لباسشویی آبسال پمپ تخلیه لباسشویی می باشد که در قسمت پایین آن طراحی شده است و برای تخلیه آب از ماشین به لوله‌ی فاضلاب استفاده می‌شود. در صورتی که با تخلیه نکردن ماشین لباسشویی روبرو شده اید، باید بدانید که امکان دارد پمپ تخلیه دستگاه دچار مشکل شده است. برای آشنایی با روش های تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال

در اولین اقدام بررسی نمایید که آیا مشکل دستگاه واقعا از پمپ تخلیه می باشد یا خیر:
شنیده نشدن صدای پمپ تخلیه هنگامی که آب در حال تخلیه شدن است.
شنیده شدن صدای وزوز هنگام برنامه شستشو، اما عدم خالی شدن آب لباسشویی.
پر از آب شدن ماشین لباسشویی آبسال شما.
در صورتی که آب تخلیه شده است اما برنامه چرخش هنوز کار می کند.
اگر آب تخلیه شده و برنامه چرخش هنوز کار می‌کند

قبل از اینکه به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازید به نکات ذیل توجه فرمایید.

این امکان وجود دارد لوله‌ی تخلیه دچار گرفتگی شده باشد، و یا اینکه فیلتر تخلیه گرفته باشد بنابراین این قسمت‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید و ببینید که مانع تخلیه و درست کار نکردن پمپ تخلیه نشده باشند.

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در صورتی که مطمئن شدید پمپ تخلیه دچار مشکل شده شده و نیاز به تعویض شدن دارد توصیه اول ما این است که این کار را به یکی از تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی بسپارید ولی اگر خودتان می‌خواهید با خرید پمپ تخلیه جدید، آن را خودتان انجام دهید تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در این مطلب روش قدم به قدم تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال را توضیح می‌دهد.

ابزاری که برای تعویض جاپودری:

  • پمپ تخلیه
  • پیچ گوشتی
  • انبردست

تشتی برای تخلیه ماشین لباسشویی آبسال
تعویض پمپ تخلیه  لباسشویی آبسال

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آبسال مراحل مختلفی دارد که در ادامه این مقاله با آن ها آشنا می شویم:

مرحله اول– برق ماشین لباسشویی را قطع کنید

اولین‌ نکته قابل توجه در هنگام تعویض پمپ تخلیه لباسشویی رعایت کردن ایمنی می باشد. برای اینکه این قطعه را تعویض نمایید با سیم های برق سرکار دارید به همین دلیل باید دوشاخه برق را از پریز بکشید.

مرحله دوم _ تخلیه آب

در صورتی که داخل دیگ ماشین لباسشویی شما آب وجود دارد باید آب درون دستگاه را تخلیه کنید. برای تخلیه کردن آب داخل دستگاه می توانید شیلنگ تخلیه را به داخل یک تشت پایین بیاورید یا از خروجی فیلتر استفاده کنید. فیلتر را باز کنید تا آب به بیرون تخلیه شود. مواظب باشید اگر موکت یا قالی آنجا پهن است آن را بردارید تا خیس نشود.

مرحله سوم– پنل بالایی و پشتی را در آورید

در این قسمت باید پنل بالای و پشتی را با باز نمایید تا  پمپ تخلیه مشاهده کنید و ببینید که کجا قرار دارد معمولا پمپ تخلیه لباسشویی آبسال در قسمت پایین سمت راست لباسشویی طراحی شده است بعد از آن باید ماشین لباسشویی را به بغل سمت راست کج کنید. سعی کنید قبل از آن یک گوله پارچ نرم یا یک بالش با روکش کنار لباسشویی قرار دهید. لباسشوی را روی آن بخوابانید، از آنجایی که ماشین لباسشویی سنگین است برای این کار به کمک احتیاج دارید.
توجه داشته باشید که دیگ داخل ماشین لباسشویی معلق می باشد پس به همین دلیل هنگام پایین آوردن مواظب باشید و به آرامی این کار را انجام دهید.

مرحله چهارم – جدا کردن پمپ قدیمی دستگاه

در مرحله باید پمپ دستگاه را جدا کنید. اول باید اتصالات سیم و سوکت‌ها را جدا کنید و سپس لوله‌های و بست‌ها را از پمپ جدا کنید.
به وسیله یک پیچ گوشتی پیچ های پمپ تخلیه قذیمی را باز نمایید. در برخی از مدل های قدیمی با باز کردن این پیچ ها پمپ تخلیه فورا از پوسته پمپ تخلیه جدا خواهد شد. اما در برخی از مدل های چهار خار یا هشت خار بعد از باز کردن پیچ ها باید پمپ تخلیه را جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید. در این مرحله باید یک حوله آماده داشته باشید و آنجا پهن کنید تا از پاشیدن آب باقیمانده جلوگیری کنید.

مرحله پنج – نصب پمپ جدید

این مرحله آخرین مرحله تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال می باشد. در این قسمت باید پمپ جدید را نصب نمایید. برای نصب کردن این قطعه تمام مراحلی که برای در آوردن پمپ تخلیه انجام دادید را دوباره به طور برعکس انجام دهید. به آرامی پمپ جدید ماشین لباسشویی را به داخل فشار دهید و پیچ‌ها را ببندید، اگر پمپ ۴خار یا ۸خار بود در جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید.
بعد از انجام این کار باید لوله ها را وصل نمایید و بست ها را با استفاده از پیچ گوشتی به سر جایشان وصل نمایید‌‌‌ و آن ها را به خوبی سفت نمایید. در آخر تمام سیم ها را وصل نمایید.

بعد از انجام دادن تمامی این مراحل می‌توانید ماشین لباسشویی را به حالت اول برگردانده درب بالا و پشت را نصب کنید ولی قبل از این کار بهتر است یک با عمل‌کرد پمپ را با روشن کردن ماشین لباسشویی امتحان کنید.

در این مقاله با نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آبسال آشنا شدیم اما باید بدانید که این کار نیازمند تخصص بالایی می باشد. در صورتی هنگام تعویض این قطعه با مشکلی روبرو شدید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه کنید‌ و با استفاده از خدمات تخصصی این نمایندگی مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

برای ثبت‌ کردن خرابی دستگاه خود می توانید با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید و یا از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین خرابی دستگاه خود را ثبت نمایید.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

3.7 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها