تعمیر لباسشویی, تعمیر لباسشویی آبسال

تعویض لاستیک درب لباسشویی آبسال

تعویض لاستیک درب لباسشویی آبسال

نحوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی آبسال

مصرف کنندگان ماشین لباسشویی می دانند که امکان بروز مشکلات مختلف برای دستگاه آن ها وجود دارد. یکی از این مشکلات که بسیار آزار دهنده می باشد، نشت آب می باشد و این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد که یکی از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل، خرابی و یا پوسیدگی لاستیک درب لباسشویی می باشد‌. در صورتی که ماشین لباسشویی شما آب نشت می‌کند لازم است که آب‌بندی درب را بررسی کنید که بیشتر مواقع عامل نشتی آب است. در صورتی که هنگام شستشو، آب‌بندی درب یا لاستیک درب لباسشویی آبسال خیس می‌شود و آب می‌تواند از قسمت پایین به بیرون نشت کند که باعث خرابی از بین رفتن می‌شود. توجه داشته باشید که اگر لاستیک درب لباسشویی آبسال دچار پوسیدگی شده است و شما نیاز به تعویض لاستیک درب لباسشویی آبسال دارید ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که در صورت نداشتن تخصص کافی برای تعویض این قطعه اقدام نکنید زیرا باعث بروز مشکلات دیگری در دستگاه می شوید. در صورتی که تخصص کافی را در زمینه تعمیر لباسشویی آبسال دارید ما در اینجا نحوه‌ی انجام این کار را توضیح می‌دهیم. ما روش تعویض واشر درب بیدون اینکه آسیبی وارد شود را توضیح می‌دهیم.

مراحل تعویض لاستیک درب لباسشویی آبسال

توجه داشته باشید که تعویق این قطعه در لباسشویی مراحل مختلفی دارد که در ادامه این مقاله با تمامی آن ها آشنا می شویم. برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی آبسال با دقت این مراحل را مطالعه نمایید”

مرحله اول – رعایت کردن ایمنی

اولین‌ اقدامی که باید هنگام تعمیر لباسشویی آبسال انجام دهید رعایت کردن ایمنی می باشد. برای انجام دادن این کار تنها کافیست دوشاخه لباسشویی را از پریز بکشید.

مرحله دوم – جدا کردن کنترل پنل و محفظه‌ی مواد شوینده

در این مرحله باید به آوردن پنل جلویی ماشین لباسشویی بپردازید که اول باید از پنل بالایی شروع کنید. برای جدا کردن این قطعه در لباسشویی پیچ های پنل را که در محل خودش قرار دارد را با استفاده از یک پیچ گوشتی باز نمایید. هنگامی که پنل دستگاه جدا شد شما عزیزان می توانید چاپودری ماشین لباسشویی را جدا نمایید. بعد از آن کل مجموعه کنترل پنل را باز کنید تا با باز کردن پیچ ها آن را در بیاورید. توجه داشته باشید پیچ‌ هایی را که باز می‌کنید را در جایی قرار دهید که گم نشوند چون این پیچ‌ها مخصوص و ضدزنگ هستند.

مرحله سوم – جداسازی پنل جلویی و درب

کنترل پنل را بالای ماشین لباسشویی قرار دهید و بعد از آن پنل پایینی که دریچه فیلتر در آن قرار دارد را جدا نمایید، برای این کار باید از کلیپس جلوی لباسشویی استفاده نمایید. لاستیک درب ماشین لباسشویی آبسال به وسیله یک کلیپ و فنر نگه داشته شده است که باید آن را از دور واشر جدا کنید. هنگامی که آن را در آورید واشر را به داخل ماشین لباسشویی هل دهید. در این قسمت چهار پیچ که شامل دو پیچ نگه دارنده درب لباسشویی است را مشاهده می کنید که به پنل جلویی بدنه وصل می باشد. پیچ ها را باز نمایید و به آرامی پنل را به همراه درب لباسشویی از دستگاه جدا نمایید.

نحوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی آبسال

مرحله چهارم – جدا کردن واشر قدیمی

در این مرحله باید واشر خراب را جدا نمایید و با آن خداحافظی نمایید. خوشبختانه فضای کافی برای جدا کردن واشر قدیمی وجود دارد.
یک فنر نگه دارنده واشر را به دیگ متصل کرده است که هنگام در آوردن این فنر واشر از بدنه دستگاه جدا می شود. توجه داشته باشید که این فنر را باید برای استفاده مجدد نگه دارید.

مرحله پنجم – جا انداختن واشر جدید

حالا باید لاستیک جدید را از در قسمتی قرار دهید که واشر قدیمی را جدا کردید فقط توجه داشته باشید که سوراخ های تخلیه در پایین و موقیعت ساعت 6 قرار بگیرد. در برخی از مدل ها شلنگ های ورودی آب روی قسمت بالایی لاستیک قرار گرفته اند و همان طور که از روی لاستیک قدیمی باز کردید روی لاستیک جدید ببندید. برای جای گزاری واشر دور دیگ می‌توانید از کمی ماده شوینده استفاده کنید تا کار راحت‌تر شود. حالا سوارخ‌های تخلیه را بررسی کنید که در جای درست قرار گرفته باشند. در آخر باید فنر را دور واشر قرار دهید.

مرحله ششم – جمع کردن ماشین لباسشویی

در این مرحله باید تمامی قطعات را سر جای خودشان قرار دهید. تعویض لاستیک درب لباسشویی آبسال انجام شده است اما لازم است پنل‌ها را دوباره سرجایشان قرار دهید. اولین اقدامی که باید انجام دهید قرار دادن پنل جلویی سر جایش می باشد که باید پیچ های آن را که شامل دو پیچ قفل درب می هم باشد را ببنید. در آخر لاستیک جدید را به پنل جلویی وصل کنید و کلیپ آن را مانند قبل محکم کنید. بقیه پنل‌ها را سرجایشان قرار دهید

در این مطلب با نحوه تعمیر لباسشویی در زمینه تعمیر لاستیک درب لباسشویی آبسال آشنا شدیم. اما در صورتی که هنگام تعویض این قطعه با مشکلی روبرو شدید و یا لباسشویی شما به طور کل دچار مشکل شده است کی توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی آبسال مشکل پیش آمده را برطرف نمایید.
برای ثبت سفارش خرابی می توانید به صورت آنلاین مراجعه نمایید و یا اینکه با یکی از شماره های نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آبسال تماس بگیرید‌.

فرم ثبت سفارش

مطالب مرتبط

5 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها